Predikce zaměstnanosti v profesích (Kompas)
Počet zaměstnanců v profesi
Charakteristika profese Informace v tomto bloku jsou přebírány z webu NSP
Knihkupec
Odborný směr
Obchod a marketing
Charakteristika
Knihkupec vykonává obchodní a další odborné činnosti související s provozem knihkupectví či nakladatelství, s distribucí, propagací a ostatními oblastmi knižního obchodu.
Pracovní činnosti
- Objednávky, odběr a přejímka knih, zvukových a obrazových nosičů, CD ROM a doplňkového sortimentu.
- Uložení a tematické řazení knih, hudebnin a doplňkového sortimentu.
- Prezentace a prodej knih, zvukových a obrazových nosičů, CD ROM a doplňkového sortimentu včetně kvalifikovaného poradenství.
- Zadávání dat do bibliografických katalogů a systémů a jejich další využívání.
- Vyřizování objednávek zákazníků včetně objednávek ze zahraničí.
- Skladování, ošetřování a zabezpečení ochrany zboží.
- Příprava a realizace propagačních akcí, vystavování a aranžování zboží.
- Vedení kontrolní pokladny včetně vyřizování hotovostních i bezhotovostních plateb a plateb v cizí měně.
- Poskytování služeb zákazníkovi, vyřizování dotazů, stížností a reklamací.
- Sbírání informací z knižních velkoobchodů o nabízených titulech a cenách.
- Provádění inventur.
- Přímé řízení podřízených pracovník, určování směn a čerpání dovolených.
- Komunikace s kontrolními orgány a vyřizování jejich zjištění včetně komunikace s nadřízenými.
- Dodržování a kontrola zásad BOZP a PO včetně čistoty na pracovišti a v okolí knihkupectví.
Kód ISCO
5221
Více informací
Starožitník
Odborný směr
Obchod a marketing
Charakteristika
Starožitník nakupuje, připravuje k prodeji a prodává starožitnosti a předměty užitého umění jako jsou nábytek, sklo, porcelán, keramika, zbroj, zbraně, hodiny, klenoty, šperky, bižuterie, umělecké předměty, výtvarná díla a další.
Pracovní činnosti
- Manipulace se zbožím historické hodnoty, včetně kulturních památek, předmětů kulturní hodnoty a sbírkových předmětů.
- Realizace prodeje předmětů kulturní památky a kulturní hodnoty dle příslušných směrnic ČR.
- Výkup zboží a jeho určení z hlediska materiálu, technik a časového zařazení.
- Záchrana uměleckých děl, získávání finančních prostředků pro jejich koupi, záchranu a prezentaci.
- Kontrola, inventarizace, ošetřování a skladování vykoupeného zboží.
- Příprava zboží k prodeji a jeho předvádění zákazníkům.
- Realizace komisního a aukčního prodeje, zpracování příslušné dokumentace.
- Schvalování finančního záměru na obnovu původního stavu předmětů.
- Vedení a zpracování prodejní dokumentace.
- Vedení prodejny a řízení pracovního kolektivu, určování směn a čerpání dovolených.
- Poradenská činnost zákazníkovi.
- Uplatnění znalosti Živnostenského zákona a Obchodního zákona v praxi.
- Komunikace s experty a znalci v oboru o pravosti, ceně a původu zboží.
- Zajištění vývozního povolení včetně příslušné administrativy.
- Evidence pokladny včetně hotovostních a bezhotovostních operací.
- Komunikace s nadřízenými orgány, kontrolními orgány a orgány státní správy.
- Dodržování zásad BOZP a PO včetně čistoty na pracovišti a v okolí provozovny.
Kód ISCO
5221
Více informací
Manažer prodeje
Odborný směr
Obchod a marketing
Charakteristika
Manažer prodeje zajišťuje provoz maloobchodní jednotky nebo jejího úseku.
Pracovní činnosti
- Tvorba obchodních a finančních plánů maloobchodní jednotky.
- Zajištění efektivnosti hospodaření a hodnocení výkonnosti.
- Příprava a úprava zboží k prodeji.
- Nabízení zboží a poskytování kvalifikované poradenské činnosti a nezbytných informací zákazníkovi.
- Uzavírání prodejních transakcí o zboží (službách) se zákazníkem.
- Přijímání objednávek zákazníků a jejich vyřizování, včetně zajišťování dopravy a dojednání termínů dodání.
- Udržování a posilování kontaktů se zákazníky.
- Přejímka, kontrola, skladování, ošetřování a dohlížení na zboží.
- Inventarizace a pomoc při identifikaci a plánování požadavků.
- Vedení kontrolní pokladny, obstarávání hotovostních a bezhotovostních plateb.
- Poskytování efektivních služeb zákazníkům, vyřizování dotazů a stížností.
- Vedení dokumentace související s provozem maloobchodní jednotky.
- Řízení provozu maloobchodní jednotky a lidských zdrojů.
Kód ISCO
5222
Více informací
Vedoucí pracovník internetového obchodu
Odborný směr
Obchod a marketing
Charakteristika
Vedoucí pracovník internetového obchodu řídí a koordinuje pracovníky, obchodní a další činnosti související s provozem internetového obchodu.
Pracovní činnosti
- Vyjednávání obchodních podmínek a odborné konzultace s dodavateli.
- Plánování vývoje a úprav webových stránek internetového obchodu.
- Kontrola evidence a skladování zboží.
- Vedení a kontrola elektronických evidencí zákazníků a dodavatelů.
- Zajišťování a řízení propagace obchodu, nabízeného zboží a služeb na internetu a v sociálních sítích.
- Sběr údajů, jejich analýza a tvorba plánu s ohledem na prognózu budoucího vývoje trhu v daném odvětví či sortimentní řadě.
- Vedení provozní jednotky a kolektivu pracovníků internetového obchodu.
- Řešení složitějších provozních záležitostí.
Kód ISCO
5222
Více informací
Vedoucí maloobchodní provozovny
Odborný směr
Obchod a marketing
Charakteristika
Vedoucí maloobchodní provozovny zajišťuje a řídí provoz maloobchodní jednotky a zodpovídá za její výsledky.
Pracovní činnosti
- Řízení provozu maloobchodní jednotky a lidských zdrojů.
- Vedení dokumentace související s provozem maloobchodní jednotky.
- Zajištění efektivnosti hospodaření a hodnocení výkonnosti.
- Poskytování kvalifikované poradenské činnosti a nezbytných informací zákazníkovi.
- Uzavírání prodejních transakcí o zboží (službách) se zákazníkem.
- Přijímání objednávek zákazníků a jejich vyřizování.
- Udržování a posilování kontaktů se zákazníky.
- Přejímka, kontrola, skladování, ošetřování a dohlížení na zboží.
- Inventarizace a pomoc při identifikaci a plánování požadavků.
- Vedení kontrolní pokladny, obstarávání hotovostních a bezhotovostních plateb.
- Poskytování efektivních služeb zákazníkům, vyřizování dotazů a stížností.
- Cenotvorba, monitoring konkurence.
- Aktivní spolupráce na marketingových aktivitách pro zvýšení prodeje.
- Sledování stavu a obrátky zásob na prodejně a záručních lhůt.
- Vyplňování a odesílání objednávek dodatelům a velkoobchodním skladům.
- Komunikace s kontrolními orgány, orgány státní správy a nadřízenými orgány.
- Vyřizování reklamací zákazníků, případně dodavatelů.
- Dodržování hygienických předpisů, čistoty prodejny i v okolí provozovny.
- Dodržování zásad HACPP, BOZP a PO a dalších předpisů.
- Vedení valutové pokladny a evidence hotovostních poukázek.
Kód ISCO
5222