Predikce zaměstnanosti v profesích (Kompas)
Počet zaměstnanců v profesi
Charakteristika profese Informace v tomto bloku jsou přebírány z webu NSP
Pracovník klientského centra pojišťovny
Odborný směr
Bankovnictví, finance a pojišťovnictví
Charakteristika
Pracovník klientského centra pojišťovny poskytuje po telefonu komplexní podporu klientům.
Pracovní činnosti
- Poskytování informací klientům.
- Příjem hlášení pojistných událostí a podávání informací o stavu jejich vyřizování.
- Nabídka služeb pojišťovny.
- Provádění obchodní činnosti v rozsahu nabídky pojišťovny.
- Přijem technických změn.
- Přijem stížností.
Kód ISCO
4222
Více informací
Operátor poštovních informačních služeb
Odborný směr
Poštovní a doručovatelské služby
Charakteristika
Operátor poštovních informačních služeb v provozu pošty a call centra zabezpečuje předávání informací o službách spojených s produkty pošty.
Pracovní činnosti
- Obsluha zákazníků v hlasové podobě a elektronické podobě z call centra.
- Poskytování informací spojených s produkty pošty a smluvních partnerů, přepravou zásilek a provozem pošty.
- Zabezpečování informačního servisu zákazníkům a pracovníkům poštovních a doručovatelských služeb.
- Přijímání, evidence a vyřizování dotazů a stížností, včetně cizojazyčných.
Kód ISCO
4222
Více informací
Pracovník klientského centra banky
Odborný směr
Bankovnictví, finance a pojišťovnictví
Charakteristika
Pracovník klientského centra banky poskytuje po telefonu komplexní podporu stávajícím i potenciálním klientům banky.
Pracovní činnosti
- Poskytování informací a služeb klientům, poradenství v aktivních a pasivních transakcích na účtu klienta.
- Nabídka služeb banky.
- Provádění obchodních činností v rozsahu nabídky banky.
- Řešení reklamací, stížností.
- Upomínání a vymáhání dlužných pohledávek.
- Zabezpečování administrativně-evidenčních, statistických a reportingových služeb.
- Poskytování telefonické podpory (Help Desku) pro pobočky banky.
Kód ISCO
4222
Více informací
https://nsp.cz/jednotka-prace/pracovnik-klientskeho-cen-c5a4
Recepční
Odborný směr
Pohostinství a cestovní ruch
Charakteristika
Recepční na základě požadavků a objednávek hostů zprostředkovává a zajišťuje ubytování a doplňkové služby v ubytovacím zařízení.
Pracovní činnosti
- Příjem a evidence hostů, kontrola dokladů.
- Pokladní činnosti včetně vedení účetní evidence.
- Prodej a evidence prodeje doplňkového sortimentu.
- Provádění směnárenské činnosti.
- Předávání pokynů spolupracovníkům zajišťujícím servis hotelovým hostům.
- Vyřizování reklamací a přání hostů.
- Nabízení a prodej doprovodných služeb.
- Poskytování informací o nabízených službách.
- Přepojování hovorů.
- Organizace účelného využívání lůžkové kapacity.
Kód ISCO
4224
Více informací
Pracovník cestovní kanceláře, agentury
Odborný směr
Pohostinství a cestovní ruch
Charakteristika
Pracovník cestovní kanceláře, agentury poskytuje cestujícím klientům praktickou pomoc, vyřizuje administrativní záležitosti, zabezpečuje informační servis a animační aktivity pro klienty.
Pracovní činnosti
- Příprava, organizace, finanční a technické zajištění zájezdů.
- Zajištění informačních, poradenských a organizačních služeb v místě destinace.
- Prodej a organizační zajištění fakultativních výletů, případně dalších služeb pořádaných cestovní kanceláří, agenturou.
- Pomoc při řešení krizových situací klientů.
- Komunikace se zahraničními partnery cestovní kanceláře, agentury.
- Prodej zájezdů a vyúčtování poskytovaných služeb.
- Jednání s pojišťovnami, dopravci a partnery v oblasti cestovního ruchu.
- Poradenská služba včetně vyřizování reklamací.
- Tlumočení a odborná pomoc klientům.
- Kontrola dodržení programů a itineráře tras zájezdových skupin v tuzemsku či v zahraničí.
- Poskytování klientského servisu - informačních, poradenských a organizačních služeb.
Kód ISCO
4221
Více informací
Pracovník infocentra soudu
Odborný směr
Právo
Charakteristika
Pracovník infocentra soudu poskytuje účastníkům a právním zástupcům informace o soudním řízení.
Pracovní činnosti
- Poskytování základních informací z informačních systémů účastníkům a jejich zástupcům.
- Vyznačování doložek právní moci na rozhodnutí.
- Zajištění a předkládání spisů k nahlédnutí oprávněným osobám.
- Pořizování fotokopií ze soudních spisů.
Kód ISCO
4225
Více informací
Operátor poštovních informačních služeb
Odborný směr
Poštovní a doručovatelské služby
Charakteristika
Operátor poštovních informačních služeb v provozu pošty a call centra zabezpečuje předávání informací o službách spojených s produkty pošty.
Pracovní činnosti
- Obsluha zákazníků v hlasové podobě a elektronické podobě z call centra.
- Poskytování informací spojených s produkty pošty a smluvních partnerů, přepravou zásilek a provozem pošty.
- Zabezpečování informačního servisu zákazníkům a pracovníkům poštovních a doručovatelských služeb.
- Přijímání, evidence a vyřizování dotazů a stížností, včetně cizojazyčných.
Kód ISCO
4225
Více informací
Pracovník turistického informačního centra
Odborný směr
Pohostinství a cestovní ruch
Charakteristika
Pracovník turistického informačního centra zajišťuje jeho provoz a poskytuje komplexní informační servis a poradenství místním občanům a návštěvníkům regionu nebo turistické oblasti o všech službách souvisejících s cestovním ruchem.
Pracovní činnosti
- Posuzování a vyhodnocování projektů zaměřených na rozvoj cestovního ruchu v turistické oblasti.
- Analýza rozvoje a potenciálu cestovního ruchu v turistické oblasti.
- Aktualizace databáze ubytovacích kapacit, stravovacích zařízení, úřadů, organizací, institucí, firem a obchodů a turistických cílů v turistické oblasti.
- Spolupráce při tvorbě a zpracovávání projektů zaměřených na rozvoj cestovního ruchu v turistické oblasti.
- Spolupráce s organizátory propagačních, kulturních, sportovních a společenských akcí a na přípravě a realizaci veletrhů a výstav cestovního ruchu.
- Zajišťování propagačních materiálů z oblasti cestovního ruchu.
- Poskytování informací veřejnosti verbálně a písemně přímo v turistickém informačním centru i prostřednictvím komunikačních prostředků (telefon, e-mail, fax) v českém a cizím jazyce.
- Tvorba tiskových zpráv a prezentací věnovaných turistice a cestovnímu ruchu.
- Poskytování průvodcovských služeb v českém a cizím jazyce.
- Maloobchodní prodej zboží a služeb týkajících se cestovního ruchu.
- Realizace marketingových aktivit turistického informačního centra.
Kód ISCO
4225
Více informací
Pracovník vztahů k veřejnosti
Odborný směr
Média, publicistika a knihovnictví
Charakteristika
Pracovník vztahů k veřejnosti podává informace a vysvětlení pro veřejnost, tisk apod. ve všech věcech organizace.
Pracovní činnosti
- Podávání informací občanům o náležitostech podání a o postupu při jejich vyřizování.
- Zpracování návodů a obdobných materiálů pro veřejnost k vysvětlení postupu při vyřizování jejich záležitostí ve věcech příslušejících úřadu.
- Monitorování názorů, stížností a připomínek veřejnosti k činnosti organizace, správního úřadu nebo orgánů územního samosprávného celku.
- Příprava a organizace informačních a popularizačních akcí pro veřejnost.
- Zajišťování zveřejňování aktuálních informací organizace, správního úřadu nebo orgánů územního samosprávného celku.
- Vyhodnocování názorů veřejnosti na činnost organizace, správního úřadu nebo orgánů územního samosprávného celku.
- Poskytování informačních materiálů, brožur a jiných materiálů.
- Získávání různorodých informací, jejich třídění a poskytování k dalšímu využívání.
- Podávání komplexních informací o různorodých skutečnostech, dějích, datech a procesech.
Kód ISCO
4225
Více informací
Informátor v dopravě
Odborný směr
Doprava a logistika
Charakteristika
Informátor v dopravě v českém i světovém jazyce poskytuje informační a poradenské služby o přepravě cestujících a zavazadel, sleduje nepravidelnosti v dopravě a poskytuje informace o spojích, tarifních a přepravních podmínkách.
Pracovní činnosti
- Podávání informací cestujícím a veřejnosti o odjezdech a příjezdech spojů.
- Vyhledání spojení.
- Podávání informací o nepravidelnostech v dopravě (např. zpoždění, výluky, náhradní doprava).
- Podávání informací o přepravě zavazadel.
- Vydávání informací o zpoždění spojů.
Kód ISCO
4225
Více informací
Firemní recepční
Odborný směr
Ekonomika, administrativa, personalistika
Charakteristika
Firemní recepční zajišťuje chod recepce společnosti a jednoduchou administrativu pro management společnosti i pro ostatní zaměstnance.
Pracovní činnosti
- Správa vstupních karet.
- Vedení knihy návštěv, uvádění návštěv.
- Vedení pokladny.
- Tvorba jednoduchých reportů, výkazů, statistik.
- Správa došlé a odchozí pošty.
- Zajišťování kurýrních služeb.
- Obsluha datových schránek.
- Komunikace se správou budovy.
- Objednávání letenek, ubytování.
- Zajišťování taxislužby.
- Správa firemního archivu dokumentů.
- Zajišťování ověření písemností u orgánů státní správy.
- Správa firemních vozidel.
- Objednávání kancelářských potřeb.
- Péče o firemní prostory (zasedací místnosti, kuchyňky).
- Péče o květiny.
- Zajišťování občerstvení při jednáních managementu společnosti.
- Obsluha a správa kancelářské techniky (fax, scanner, záznamník, kopírka,...).
- Vykonávání dílčích administrativních prácí.
Kód ISCO
4226
Více informací
Pracovník monitoringu médií
Odborný směr
Obchod a marketing
Charakteristika
Pracovník monitoringu médií průběžně sleduje média (televize, tisk, internet, rádio) a zpracovává data do statistik, přehledů a analýz dle požadavků klienta.
Pracovní činnosti
- Sledování zdrojů monitoringu – televize, tisku, rozhlasu, elektronických médií, indoorové (reklama v obchodních centrech a jiných veřejných prostorách) a outdoorové reklamy (billboardy, reklama na dopravních prostředcích a jiných veřejných prostorách).
- Sběr aktuálních informací, analýz a dat z dostupných zdrojů poskytovaných médii a jinými veřejnými institucemi či institucemi zabývajícími se výzkumem spotřebitelského chování populace.
- Zpracování informací, analýz a dat na základě individuálního zadání zaměstnavatele nebo klienta.
- Export výsledků monitoringu klientovi a členům realizačního týmu, který zpracovává reklamní kampaň a další prezentaci produktů a služeb.
- Komunikace s klientem a členy realizačního týmu, který zpracovává reklamní kampaň a další prezentaci produktů a služeb.
- Vyhotovení předběžného i konečného rozpočtu monitoringu.
Kód ISCO
4229