Profese

Učitelé odborných předmětů, praktického vyučování, odborného výcviku [CZ-ISCO 232]

Predikce zaměstnanosti v profesích (Kompas)

Hodnota představuje počet zaměstnaných a predikovaný počet zaměstnaných v dané profesní skupině. Predikce počtu zaměstnaných představuje posledních pět znázorněných let. Profesní skupiny jsou členěny do 131 profesních skupin, jedná se o členění na takzvané třímístné ISCO.

Prezentované hodnoty byly upraveny pomocí matematické metody Hodrickova-Prescottova filtru, sloužící k dekompozici časové řady na dlouhodobou a cyklickou složku. Samotná úprava byla realizována z důvodu probíhající revize původních hodnot.

Z důvodu aplikace metody Hodrickova-Prescottova filtru nemusí být suma krajů rovna údaji za ČR.

Prezentované predikční údaje za ČR nebyly verifikovány.

Počet zaměstnaných v profesi

Pro zobrazení této metriky je třeba nejprve zvolit alespoň jeden kraj ve filtru na začátku stránky.

Charakteristika profese Informace v tomto bloku jsou přebírány z webu NSP

Učitel odborných předmětů SŠ papírenské

Odborný směr

Věda, vzdělávání, sport

Charakteristika

Jednotka práce bude aktualizována v souladu s platnou legislativou v průběhu roku 2013 – 2014. Učitel odborných předmětů střední školy provádí vzdělávací a výchovnou činnost při vyučování odborných předmětů v oboru vzdělání Polygrafie, zpracování papíru, filmu a fotografie, směřující k získávání vědomostí a dovedností žáků na střední škole, popřípadě ve třídách a na středních školách zřízených pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami.

Pracovní činnosti

  • Vzdělávání a výchova zaměřená na získávání vědomostí a dovedností žáků v odborných vyučovacích předmětech střední školy s odborným zaměřením na skupinu oborů vzdělání Polygrafie, zpracování papíru, filmu a fotografie v rámci školního vzdělávacího programu, na jehož tvorbě se podílí.
  • Tvorba a průběžná aktualizace pedagogické dokumentace nebo tvorba a aktualizace individuálních vzdělávacích plánů pro střední školu.
  • Studium nových poznatků v oboru a jejich aplikace do vzdělávání v rámci školního vzdělávacího programu, popř. do individuálních vzdělávacích plánů.
  • Vzdělávání formou speciální pedagogiky, které odpovídá úrovni znevýhodnění žáka s využitím speciálních metod, postupů, forem vzdělávání, učebních pomůcek, speciálních učebnic a didaktických materiálů, kompenzačních pomůcek.
  • Vzdělávání nadaných žáků, podněcování osobního vývoje žáků, diskutování o jejich pokrocích s rodiči (zákonnými zástupci) a třídním učitelem a poskytování konzultací žákům.
  • Hodnocení účinnosti vzdělávací a výchovné činnosti a nových vyučovacích postupů ve vzdělávání, plnění prací a úkolů souvisejících s přímou pedagogickou činností, včetně dohledu nad žáky.
  • Příprava zpráv, hodnocení žáků a jejich klasifikace; vedení ročníkových a závěrečných prací žáků, vedení evidence o pedagogické činnosti a o výsledcích žáků.
  • Komplexní vzdělávací a výchovná činnost, popř. specializovaná metodologická činnost v oblasti pedagogiky a psychologie.

Kód ISCO

2320

Více informací

https://nsp.cz/jednotka-prace/ucitel-odbornych-predmetu-8b0e

Učitel praktického vyučování SŠ textilní

Odborný směr

Věda, vzdělávání, sport

Charakteristika

Jednotka práce bude aktualizována v souladu s platnou legislativou v průběhu roku 2013 – 2014. Učitel praktického vyučování střední školy provádí vzdělávací a výchovnou činnost v praktickém vyučování žáků střední školy v oboru vzdělání Textilní výroba a oděvnictví.

Pracovní činnosti

  • Vzdělávání a výchova zaměřená na získávání vědomostí a dovedností žáků v praktickém vyučování v předmětech, jejichž obsahovou náplní je výcvik praktických dovedností, cvičení, učební praxe, odborná praxe a výuka pracovních technologií žáků s odborným zaměřením na skupinu oborů vzdělání Textilní výroba a oděvnictví, poskytujících střední vzdělání s maturitní zkouškou v rámci školního vzdělávacího programu střední školy.
  • Studium nových poznatků v oboru a jejich následná aplikace do vzdělávacích a výcvikových programů, popřípadě do individuálních vzdělávacích plánů.
  • Hodnocení účinnosti vzdělávací a výchovné činnosti a nových výukových postupů ve vzdělávání.
  • Příprava a zadávaní úkolů, cvičení a zkoušení s cílem cvičit žáky, vyhodnocování jejich znalostí a pokroku v rámci praktického vyučování, tvorba textových a jiných podpůrných učebních materiálů a pomůcek.
  • Provádění pedagogického poradenství v oblasti praktického vyučování.
  • Podněcování osobního vývoje žáků a diskutování o jejich pokrocích s rodiči a třídním učitelem a poskytování konzultací žákům, vykonávání úkolů a prací souvisejících s přímou pedagogickou činností, včetně dohledu nad žáky.
  • Příprava zpráv, hodnocení žáků a jejich klasifikace; konání porad s učiteli a schůzek s rodiči.
  • Vedení evidence o pedagogické činnosti a o výsledcích žáků.
  • Vedení praktického vyučování, vedení ročníkových a závěrečných prací žáků.
  • Spolupráce s firmami, organizacemi a institucemi při realizaci praktického vyučování.
  • Komplexní koordinace vzdělávání v praktickém vyučování se znalostmi a dovednostmi z jiných oborů vzdělání, popř. tvorba koncepcí rozvoje oboru středního vzdělání s výučním listem nebo skupiny příbuzných oborů.

Kód ISCO

2320

Více informací

https://nsp.cz/jednotka-prace/ucitel-praktickeho-vyucov-b4d9

Učitel odborného výcviku SŠ hutnictví

Odborný směr

Věda, vzdělávání, sport

Charakteristika

Jednotka práce bude aktualizována v souladu s platnou legislativou v průběhu roku 2013 – 2014. Učitel odborného výcviku střední školy provádí vzdělávací a výchovnou činnost při vyučování žáků střední školy v odborném výcviku v oboru vzdělání Hutnictví a slévárenství.

Pracovní činnosti

  • Vzdělávání a výchova zaměřená na získávání vědomostí a dovedností žáků v odborném výcviku, který spočívá v osvojování a procvičování základních dovedností, činností a návyků, ve zhotovení výrobků, ve výkonu služeb nebo ve výkonu prací, které mají materiální hodnotu, s odborným zaměřením na skupinu oborů vzdělání Hutnictví a slévárenství, poskytujících střední vzdělání s výučním listem nebo střední vzdělání s maturitní zkouškou v rámci školního vzdělávacího programu střední školy s příslušným odborným zaměřením.
  • Studium nových poznatků v oboru a jejich následná aplikace do vzdělávacích a výcvikových programů v rámci školního vzdělávacího programu, popřípadě do individuálních vzdělávacích plánů.
  • Hodnocení účinnosti vzdělávací a výchovné činnosti a nových výukových postupů ve vzdělávání.
  • Příprava a zadávaní úkolů, cvičení a zkoušení s cílem cvičit žáky, vyhodnocovat jejich znalosti a pokrok v rámci odborného výcviku, tvorba textových a jiných podpůrných učebních materiálů a pomůcek.
  • Provádění pedagogického poradenství v oblasti odborného výcviku, podněcování osobního vývoje žáků a diskutování o jejich pokrocích s rodiči a třídním učitelem a poskytování konzultací žákům, vykonávání úkolů a prací souvisejících s přímou pedagogickou činností, včetně dohledu nad žáky při odborném výcviku.
  • Příprava zpráv, hodnocení žáků a jejich klasifikace; konání porad s učiteli a schůzek s rodiči.
  • Vedení evidence o pedagogické činnosti a o výsledcích žáků.
  • Vedení odborného výcviku, vedení ročníkových a závěrečných prací žáků.
  • Spolupráce s firmami, organizacemi a institucemi při realizaci odborného výcviku.
  • Komplexní koordinace vzdělávání v odborném výcviku se znalostmi a dovednostmi z jiných oborů vzdělání, popř. tvorba koncepcí rozvoje oboru středního vzdělání s výučním listem nebo skupiny příbuzných oborů.

Kód ISCO

2320

Více informací

https://nsp.cz/jednotka-prace/ucitel-odborneho-vycviku-63f9

Učitel uměleckých odborných předmětů základní umělecké školy, střední odborné školy a konzervatoře

Odborný směr

Věda, vzdělávání, sport

Charakteristika

Jednotka práce bude aktualizována v souladu s platnou legislativou v průběhu roku 2013 – 2014. Učitel uměleckých odborných předmětů základní umělecké školy, střední odborné školy a konzervatoře provádí vzdělávací a výchovnou činnost při vyučování uměleckých odborných předmětů.

Pracovní činnosti

  • Vzdělávání a výchova zaměřená na získávání vědomostí a dovedností při vyučování žáků v uměleckých odborných předmětech podle příslušného zaměření uměleckého oboru nebo tvůrčí činnosti v rámci školního vzdělávacího programu, na jehož tvorbě se podílí.
  • Tvorba a průběžná aktualizace pedagogické dokumentace, podle níž postupuje při vykonávání své přímé pedagogické činnosti, nebo tvorba a aktualizace individuálních vzdělávacích plánů.
  • Studium nových poznatků v uměleckém (tvůrčím) oboru a jejich aplikace do vzdělávání v rámci školního vzdělávacího programu, popř. do individuálních vzdělávacích plánů.
  • Vzdělávání formou speciální pedagogiky, které odpovídá úrovni znevýhodnění žáka s využitím speciálních metod, postupů, forem vzdělávání, učebních pomůcek, speciálních učebnic a didaktických materiálů, kompenzačních pomůcek pro náhradní způsoby dorozumívání.
  • Vzdělávání nadaných žáků, podněcování osobního vývoje žáků, diskutování o jejich pokrocích s rodiči (zákonnými zástupci) a třídním učitelem SOŠ, (ročníkovým učitelem) konzervatoře a poskytování konzultací žákům a studentům.
  • Příprava a zadávání úkolů, projektů a zkoušek s cílem cvičit žáky a studenty, vyhodnocovat jejich znalosti a pokrok.
  • Hodnocení účinnosti vzdělávací a výchovné činnosti a nových vyučovacích postupů ve vzdělávání, plnění prací a úkolů souvisejících s přímou pedagogickou činností, včetně dohledu nad žáky, příprava zpráv, hodnocení žáků a jejich klasifikace; vedení absolventských prací a jejich oponentura, vedení seminářů a cvičení, vedení evidence o pedagogické činnosti a o výsledcích žáků a studentů.
  • Komplexní vzdělávací a výchovná činnost, popř. specializovaná metodologická činnost v oblasti pedagogiky a psychologie, k jejímuž výkonu je nezbytné získání specializace stanovené zvláštním právním předpisem.

Kód ISCO

2320

Více informací

https://nsp.cz/jednotka-prace/ucitel-umeleckych-odborny

Samostatný instruktor výcviku

Odborný směr

Ochrana majetku, osob a zdraví

Charakteristika

Samostatný instruktor výcviku stanovuje náplň, metodiku a způsob provádění odborné výuky, výcviku a ostatních druhů příprav pracovníků bezpečnostních služeb a ostatních pracovníků zajišťujících bezpečnostní činnosti na základě analýz, poznatků a aktuálních bezpečnostních požadavků. Provádí kontrolní analytickou činnost, metodicky usměrňuje odbornou výuku, výcvik a ostatní druhy příprav na školách, školicích a výcvikových střediscích, řídí přípravu vedoucích výcviku a podílí se na vedení hlavních výcvikových opatření.

Pracovní činnosti

  • Analýza potřeb v oblasti přípravy personálních zdrojů k výkonu bezpečnostních činností.
  • Návrh a stanovení náplně a metodiky provádění odborné výuky, výcviku a ostatních druhů příprav pracovníků bezpečnostních služeb a ostatních pracovníků zajišťujících bezpečnostní činnosti.
  • Komplexní zpracování realizačních, školicích a výcvikových programů.
  • Zpracování návrhů a požadavků na rozvoj učební a výcvikové základny.
  • Zajišťování součinnosti s personálními orgány a prvky systému celoživotního vzdělávání a přípravy.
  • Kontrolní a rozborová činnost.
  • Zpracování souhrnné evidence výsledků komplexní přípravy.
  • Metodická a školicí činnost.

Kód ISCO

2320

Více informací

https://nsp.cz/jednotka-prace/samostatny-instruktor-vyc

Učitel praktického vyučování SŠ strojírenství

Odborný směr

Věda, vzdělávání, sport

Charakteristika

Jednotka práce bude aktualizována v souladu s platnou legislativou v průběhu roku 2013 – 2014. Učitel praktického vyučování střední školy provádí vzdělávací a výchovnou činnost v praktickém vyučování žáků střední školy v oboru vzdělání Strojírenství a strojírenská výroba.

Pracovní činnosti

  • Vzdělávání a výchova zaměřená na získávání vědomostí a dovedností žáků v praktickém vyučování v předmětech, jejichž obsahovou náplní je výcvik praktických dovedností, cvičení, učební praxe, odborná praxe a výuka pracovních technologií žáků s odborným zaměřením na skupinu oborů vzdělání Strojírenství a strojírenská výroba, poskytujících střední vzdělání s maturitní zkouškou v rámci školního vzdělávacího programu střední školy.
  • Studium nových poznatků v oboru a jejich následná aplikace do vzdělávacích a výcvikových programů, popřípadě do individuálních vzdělávacích plánů.
  • Hodnocení účinnosti vzdělávací a výchovné činnosti a nových výukových postupů ve vzdělávání.
  • Příprava a zadávaní úkolů, cvičení a zkoušení s cílem cvičit žáky, vyhodnocování jejich znalostí a pokroku v rámci praktického vyučování, tvorba textových a jiných podpůrných učebních materiálů a pomůcek.
  • Provádění pedagogického poradenství v oblasti praktického vyučování.
  • Podněcování osobního vývoje žáků a diskutování o jejich pokrocích s rodiči a třídním učitelem a poskytování konzultací žákům, vykonávání úkolů a prací souvisejících s přímou pedagogickou činností, včetně dohledu nad žáky.
  • Příprava zpráv, hodnocení žáků a jejich klasifikace; konání porad s učiteli a schůzek s rodiči.
  • Vedení evidence o pedagogické činnosti a o výsledcích žáků.
  • Vedení praktického vyučování, vedení ročníkových a závěrečných prací žáků.
  • Spolupráce s firmami, organizacemi a institucemi při realizaci praktického vyučování.
  • Komplexní koordinace vzdělávání v praktickém vyučování se znalostmi a dovednostmi z jiných oborů vzdělání, popř. tvorba koncepcí rozvoje oboru středního vzdělání s výučním listem nebo skupiny příbuzných oborů.

Kód ISCO

2320

Více informací

https://nsp.cz/jednotka-prace/ucitel-praktickeho-vyucov-caaa

Učitel odborného výcviku SŠ obuvnictví

Odborný směr

Věda, vzdělávání, sport

Charakteristika

Jednotka práce bude aktualizována v souladu s platnou legislativou v průběhu roku 2013 – 2014. Učitel odborného výcviku střední školy provádí vzdělávací a výchovnou činnost při vyučování žáků střední školy v odborném výcviku v oboru vzdělání Kožedělná a obuvnická výroba.

Pracovní činnosti

  • Vzdělávání a výchova zaměřená na získávání vědomostí a dovedností žáků v odborném výcviku, který spočívá v osvojování a procvičování základních dovedností, činností a návyků, ve zhotovení výrobků, ve výkonu služeb nebo ve výkonu prací, které mají materiální hodnotu, s odborným zaměřením na skupinu oborů vzdělání Kožedělná a obuvnická výroba, poskytujících střední vzdělání s výučním listem nebo střední vzdělání s maturitní zkouškou v rámci školního vzdělávacího programu střední školy s příslušným odborným zaměřením.
  • Studium nových poznatků v oboru a jejich následná aplikace do vzdělávacích a výcvikových programů v rámci školního vzdělávacího programu, popřípadě do individuálních vzdělávacích plánů.
  • Hodnocení účinnosti vzdělávací a výchovné činnosti a nových výukových postupů ve vzdělávání.
  • Příprava a zadávaní úkolů, cvičení a zkoušení s cílem cvičit žáky, vyhodnocovat jejich znalosti a pokrok v rámci odborného výcviku, tvorba textových a jiných podpůrných učebních materiálů a pomůcek.
  • Provádění pedagogického poradenství v oblasti odborného výcviku, podněcování osobního vývoje žáků a diskutování o jejich pokrocích s rodiči a třídním učitelem a poskytování konzultací žákům, vykonávání úkolů a prací souvisejících s přímou pedagogickou činností, včetně dohledu nad žáky při odborném výcviku.
  • Příprava zpráv, hodnocení žáků a jejich klasifikace; konání porad s učiteli a schůzek s rodiči.
  • Vedení evidence o pedagogické činnosti a o výsledcích žáků.
  • Vedení odborného výcviku, vedení ročníkových a závěrečných prací žáků.
  • Spolupráce s firmami, organizacemi a institucemi při realizaci odborného výcviku.
  • Komplexní koordinace vzdělávání v odborném výcviku se znalostmi a dovednostmi z jiných oborů vzdělání, popř. tvorba koncepcí rozvoje oboru středního vzdělání s výučním listem nebo skupiny příbuzných oborů.

Kód ISCO

2320

Více informací

https://nsp.cz/jednotka-prace/ucitel-odborneho-vycviku-a292

Učitel odborných předmětů SŠ hutnictví

Odborný směr

Věda, vzdělávání, sport

Charakteristika

Jednotka práce bude aktualizována v souladu s platnou legislativou v průběhu roku 2013 – 2014. Učitel odborných předmětů střední školy provádí vzdělávací a výchovnou činnost při vyučování odborných předmětů v oboru vzdělání Hutnictví a slévárenství, směřující k získávání vědomostí a dovedností žáků na střední škole, popřípadě ve třídách a na středních školách zřízených pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami.

Pracovní činnosti

  • Vzdělávání a výchova zaměřená na získávání vědomostí a dovedností žáků v odborných vyučovacích předmětech střední školy s odborným zaměřením na skupinu oborů vzdělání Hutnictví a slévárenství v rámci školního vzdělávacího programu, na jehož tvorbě se podílí.
  • Tvorba a průběžná aktualizace pedagogické dokumentace nebo tvorba a aktualizace individuálních vzdělávacích plánů pro střední školu.
  • Studium nových poznatků v oboru a jejich aplikace do vzdělávání v rámci školního vzdělávacího programu, popř. do individuálních vzdělávacích plánů.
  • Vzdělávání formou speciální pedagogiky, které odpovídá úrovni znevýhodnění žáka s využitím speciálních metod, postupů, forem vzdělávání, učebních pomůcek, speciálních učebnic a didaktických materiálů, kompenzačních pomůcek.
  • Vzdělávání nadaných žáků, podněcování osobního vývoje žáků, diskutování o jejich pokrocích s rodiči (zákonnými zástupci) a třídním učitelem a poskytování konzultací žákům.
  • Hodnocení účinnosti vzdělávací a výchovné činnosti a nových vyučovacích postupů ve vzdělávání, plnění prací a úkolů souvisejících s přímou pedagogickou činností, včetně dohledu nad žáky.
  • Příprava zpráv, hodnocení žáků a jejich klasifikace; vedení ročníkových a závěrečných prací žáků, vedení evidence o pedagogické činnosti a o výsledcích žáků.
  • Komplexní vzdělávací a výchovná činnost, popř. specializovaná metodologická činnost v oblasti pedagogiky a psychologie.

Kód ISCO

2320

Více informací

https://nsp.cz/jednotka-prace/ucitel-odbornych-predmetu-9dbe

Učitel odborného výcviku SŠ textilní

Odborný směr

Věda, vzdělávání, sport

Charakteristika

Jednotka práce bude aktualizována v souladu s platnou legislativou v průběhu roku 2013 – 2014. Učitel odborného výcviku střední školy provádí vzdělávací a výchovnou činnost při vyučování žáků střední školy v odborném výcviku v oboru vzdělání Textilní výroba a oděvnictví.

Pracovní činnosti

  • Vzdělávání a výchova zaměřená na získávání vědomostí a dovedností žáků v odborném výcviku, který spočívá v osvojování a procvičování základních dovedností, činností a návyků, ve zhotovení výrobků, ve výkonu služeb nebo ve výkonu prací, které mají materiální hodnotu, s odborným zaměřením na skupinu oborů vzdělání Textilní výroba a oděvnictví, poskytujících střední vzdělání s výučním listem nebo střední vzdělání s maturitní zkouškou v rámci školního vzdělávacího programu střední školy s příslušným odborným zaměřením.
  • Studium nových poznatků v oboru a jejich následná aplikace do vzdělávacích a výcvikových programů v rámci školního vzdělávacího programu, popřípadě do individuálních vzdělávacích plánů.
  • Hodnocení účinnosti vzdělávací a výchovné činnosti a nových výukových postupů ve vzdělávání.
  • Příprava a zadávaní úkolů, cvičení a zkoušení s cílem cvičit žáky, vyhodnocovat jejich znalosti a pokrok v rámci odborného výcviku, tvorba textových a jiných podpůrných učebních materiálů a pomůcek.
  • Provádění pedagogického poradenství v oblasti odborného výcviku, podněcování osobního vývoje žáků a diskutování o jejich pokrocích s rodiči a třídním učitelem a poskytování konzultací žákům, vykonávání úkolů a prací souvisejících s přímou pedagogickou činností, včetně dohledu nad žáky při odborném výcviku.
  • Příprava zpráv, hodnocení žáků a jejich klasifikace; konání porad s učiteli a schůzek s rodiči.
  • Vedení evidence o pedagogické činnosti a o výsledcích žáků.
  • Vedení odborného výcviku, vedení ročníkových a závěrečných prací žáků.
  • Spolupráce s firmami, organizacemi a institucemi při realizaci odborného výcviku.
  • Komplexní koordinace vzdělávání v odborném výcviku se znalostmi a dovednostmi z jiných oborů vzdělání, popř. tvorba koncepcí rozvoje oboru středního vzdělání s výučním listem nebo skupiny příbuzných oborů.

Kód ISCO

2320

Více informací

https://nsp.cz/jednotka-prace/ucitel-odborneho-vycviku-701f

Učitel odborného výcviku SŠ papírenské

Odborný směr

Věda, vzdělávání, sport

Charakteristika

Jednotka práce bude aktualizována v souladu s platnou legislativou v průběhu roku 2013 – 2014. Učitel odborného výcviku střední školy provádí vzdělávací a výchovnou činnost při vyučování žáků střední školy v odborném výcviku v oboru vzdělání Polygrafie, zpracování papíru, filmu a fotografie.

Pracovní činnosti

  • Vzdělávání a výchova zaměřená na získávání vědomostí a dovedností žáků v odborném výcviku, který spočívá v osvojování a procvičování základních dovedností, činností a návyků, ve zhotovení výrobků, ve výkonu služeb nebo ve výkonu prací, které mají materiální hodnotu, s odborným zaměřením na skupinu oborů vzdělání Polygrafie, zpracování papíru, filmu a fotografie, poskytujících střední vzdělání s výučním listem nebo střední vzdělání s maturitní zkouškou v rámci školního vzdělávacího programu střední školy s příslušným odborným zaměřením.
  • Studium nových poznatků v oboru a jejich následná aplikace do vzdělávacích a výcvikových programů v rámci školního vzdělávacího programu, popřípadě do individuálních vzdělávacích plánů.
  • Hodnocení účinnosti vzdělávací a výchovné činnosti a nových výukových postupů ve vzdělávání.
  • Příprava a zadávaní úkolů, cvičení a zkoušení s cílem cvičit žáky, vyhodnocovat jejich znalosti a pokrok v rámci odborného výcviku, tvorba textových a jiných podpůrných učebních materiálů a pomůcek.
  • Provádění pedagogického poradenství v oblasti odborného výcviku, podněcování osobního vývoje žáků a diskutování o jejich pokrocích s rodiči a třídním učitelem a poskytování konzultací žákům, vykonávání úkolů a prací souvisejících s přímou pedagogickou činností, včetně dohledu nad žáky při odborném výcviku.
  • Příprava zpráv, hodnocení žáků a jejich klasifikace; konání porad s učiteli a schůzek s rodiči.
  • Vedení evidence o pedagogické činnosti a o výsledcích žáků.
  • Vedení odborného výcviku, vedení ročníkových a závěrečných prací žáků.
  • Spolupráce s firmami, organizacemi a institucemi při realizaci odborného výcviku.
  • Komplexní koordinace vzdělávání v odborném výcviku se znalostmi a dovednostmi z jiných oborů vzdělání, popř. tvorba koncepcí rozvoje oboru středního vzdělání s výučním listem nebo skupiny příbuzných oborů.

Kód ISCO

2320

Více informací

https://nsp.cz/jednotka-prace/ucitel-odborneho-vycviku-0678

Učitel odborného výcviku SŠ zemědělství a lesy

Odborný směr

Věda, vzdělávání, sport

Charakteristika

Jednotka práce bude aktualizována v souladu s platnou legislativou v průběhu roku 2013 – 2014. Učitel odborného výcviku střední školy provádí vzdělávací a výchovnou činnost při vyučování žáků střední školy v odborném výcviku v oboru vzdělání Zemědělství a lesnictví.

Pracovní činnosti

  • Vzdělávání a výchova zaměřená na získávání vědomostí a dovedností žáků v odborném výcviku, který spočívá v osvojování a procvičování základních dovedností, činností a návyků, ve zhotovení výrobků, ve výkonu služeb nebo ve výkonu prací, které mají materiální hodnotu, s odborným zaměřením na skupinu oborů vzdělání Zemědělství a lesnictví, poskytujících střední vzdělání s výučním listem nebo střední vzdělání s maturitní zkouškou v rámci školního vzdělávacího programu střední školy s příslušným odborným zaměřením.
  • Studium nových poznatků v oboru a jejich následná aplikace do vzdělávacích a výcvikových programů v rámci školního vzdělávacího programu, popřípadě do individuálních vzdělávacích plánů.
  • Hodnocení účinnosti vzdělávací a výchovné činnosti a nových výukových postupů ve vzdělávání.
  • Příprava a zadávaní úkolů, cvičení a zkoušení s cílem cvičit žáky, vyhodnocovat jejich znalosti a pokrok v rámci odborného výcviku, tvorba textových a jiných podpůrných učebních materiálů a pomůcek.
  • Provádění pedagogického poradenství v oblasti odborného výcviku, podněcování osobního vývoje žáků a diskutování o jejich pokrocích s rodiči a třídním učitelem a poskytování konzultací žákům, vykonávání úkolů a prací souvisejících s přímou pedagogickou činností, včetně dohledu nad žáky při odborném výcviku.
  • Příprava zpráv, hodnocení žáků a jejich klasifikace; konání porad s učiteli a schůzek s rodiči.
  • Vedení evidence o pedagogické činnosti a o výsledcích žáků.
  • Vedení odborného výcviku, vedení ročníkových a závěrečných prací žáků.
  • Spolupráce s firmami, organizacemi a institucemi při realizaci odborného výcviku.
  • Komplexní koordinace vzdělávání v odborném výcviku se znalostmi a dovednostmi z jiných oborů vzdělání, popř. tvorba koncepcí rozvoje oboru středního vzdělání s výučním listem nebo skupiny příbuzných oborů.

Kód ISCO

2320

Více informací

https://nsp.cz/jednotka-prace/ucitel-odborneho-vycviku-232e

Učitel odborného výcviku SŠ dřevařské

Odborný směr

Věda, vzdělávání, sport

Charakteristika

Jednotka práce bude aktualizována v souladu s platnou legislativou v průběhu roku 2013 – 2014. Učitel odborného výcviku střední školy provádí vzdělávací a výchovnou činnost při vyučování žáků střední školy v odborném výcviku v oboru vzdělání Zpracování dřeva a výroba hudebních nástrojů.

Pracovní činnosti

  • Vzdělávání a výchova zaměřená na získávání vědomostí a dovedností žáků v odborném výcviku, který spočívá v osvojování a procvičování základních dovedností, činností a návyků, ve zhotovení výrobků, ve výkonu služeb nebo ve výkonu prací, které mají materiální hodnotu, s odborným zaměřením na skupinu oborů vzdělání Zpracování dřeva a výroba hudebních nástrojů, poskytujících střední vzdělání s výučním listem nebo střední vzdělání s maturitní zkouškou v rámci školního vzdělávacího programu střední školy s příslušným odborným zaměřením.
  • Studium nových poznatků v oboru a jejich následná aplikace do vzdělávacích a výcvikových programů v rámci školního vzdělávacího programu, popřípadě do individuálních vzdělávacích plánů.
  • Hodnocení účinnosti vzdělávací a výchovné činnosti a nových výukových postupů ve vzdělávání.
  • Příprava a zadávaní úkolů, cvičení a zkoušení s cílem cvičit žáky, vyhodnocovat jejich znalosti a pokrok v rámci odborného výcviku, tvorba textových a jiných podpůrných učebních materiálů a pomůcek.
  • Provádění pedagogického poradenství v oblasti odborného výcviku, podněcování osobního vývoje žáků a diskutování o jejich pokrocích s rodiči a třídním učitelem a poskytování konzultací žákům, vykonávání úkolů a prací souvisejících s přímou pedagogickou činností, včetně dohledu nad žáky při odborném výcviku.
  • Příprava zpráv, hodnocení žáků a jejich klasifikace; konání porad s učiteli a schůzek s rodiči.
  • Vedení evidence o pedagogické činnosti a o výsledcích žáků.
  • Vedení odborného výcviku, vedení ročníkových a závěrečných prací žáků.
  • Spolupráce s firmami, organizacemi a institucemi při realizaci odborného výcviku.
  • Komplexní koordinace vzdělávání v odborném výcviku se znalostmi a dovednostmi z jiných oborů vzdělání, popř. tvorba koncepcí rozvoje oboru středního vzdělání s výučním listem nebo skupiny příbuzných oborů.

Kód ISCO

2320

Více informací

https://nsp.cz/jednotka-prace/ucitel-odborneho-vycviku-3c59

Učitel praktického vyučování SŠ papírenské

Odborný směr

Věda, vzdělávání, sport

Charakteristika

Jednotka práce bude aktualizována v souladu s platnou legislativou v průběhu roku 2013 – 2014. Učitel praktického vyučování střední školy provádí vzdělávací a výchovnou činnost v praktickém vyučování žáků střední školy v oboru vzdělání Polygrafie, zpracování papíru, filmu a fotografie.

Pracovní činnosti

  • Vzdělávání a výchova zaměřená na získávání vědomostí a dovedností žáků v praktickém vyučování v předmětech, jejichž obsahovou náplní je výcvik praktických dovedností, cvičení, učební praxe, odborná praxe a výuka pracovních technologií žáků s odborným zaměřením na skupinu oborů vzdělání Polygrafie, zpracování papíru, filmu a fotografie, poskytujících střední vzdělání s maturitní zkouškou v rámci školního vzdělávacího programu střední školy.
  • Studium nových poznatků v oboru a jejich následná aplikace do vzdělávacích a výcvikových programů, popřípadě do individuálních vzdělávacích plánů.
  • Hodnocení účinnosti vzdělávací a výchovné činnosti a nových výukových postupů ve vzdělávání.
  • Příprava a zadávaní úkolů, cvičení a zkoušení s cílem cvičit žáky, vyhodnocování jejich znalostí a pokroku v rámci praktického vyučování, tvorba textových a jiných podpůrných učebních materiálů a pomůcek.
  • Provádění pedagogického poradenství v oblasti praktického vyučování.
  • Podněcování osobního vývoje žáků a diskutování o jejich pokrocích s rodiči a třídním učitelem a poskytování konzultací žákům, vykonávání úkolů a prací souvisejících s přímou pedagogickou činností, včetně dohledu nad žáky.
  • Příprava zpráv, hodnocení žáků a jejich klasifikace; konání porad s učiteli a schůzek s rodiči.
  • Vedení evidence o pedagogické činnosti a o výsledcích žáků.
  • Vedení praktického vyučování, vedení ročníkových a závěrečných prací žáků.
  • Spolupráce s firmami, organizacemi a institucemi při realizaci praktického vyučování.
  • Komplexní koordinace vzdělávání v praktickém vyučování se znalostmi a dovednostmi z jiných oborů vzdělání, popř. tvorba koncepcí rozvoje oboru středního vzdělání s výučním listem nebo skupiny příbuzných oborů.

Kód ISCO

2320

Více informací

https://nsp.cz/jednotka-prace/ucitel-praktickeho-vyucov-9e80

Učitel odborných předmětů SŠ potravinářství

Odborný směr

Věda, vzdělávání, sport

Charakteristika

Jednotka práce bude aktualizována v souladu s platnou legislativou v průběhu roku 2013 – 2014. Učitel odborných předmětů střední školy provádí vzdělávací a výchovnou činnost při vyučování odborných předmětů v oboru vzdělání Potravinářství a potravinářská chemie, směřující k získávání vědomostí a dovedností žáků na střední škole, popřípadě ve třídách a na středních školách zřízených pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami.

Pracovní činnosti

  • Vzdělávání a výchova zaměřená na získávání vědomostí a dovedností žáků v odborných vyučovacích předmětech střední školy s odborným zaměřením na skupinu oborů vzdělání Potravinářství a potravinářská chemie v rámci školního vzdělávacího programu, na jehož tvorbě se podílí.
  • Tvorba a průběžná aktualizace pedagogické dokumentace nebo tvorba a aktualizace individuálních vzdělávacích plánů pro střední školu.
  • Studium nových poznatků v oboru a jejich aplikace do vzdělávání v rámci školního vzdělávacího programu, popř. do individuálních vzdělávacích plánů.
  • Vzdělávání formou speciální pedagogiky, které odpovídá úrovni znevýhodnění žáka s využitím speciálních metod, postupů, forem vzdělávání, učebních pomůcek, speciálních učebnic a didaktických materiálů, kompenzačních pomůcek.
  • Vzdělávání nadaných žáků, podněcování osobního vývoje žáků, diskutování o jejich pokrocích s rodiči (zákonnými zástupci) a třídním učitelem a poskytování konzultací žákům.
  • Hodnocení účinnosti vzdělávací a výchovné činnosti a nových vyučovacích postupů ve vzdělávání, plnění prací a úkolů souvisejících s přímou pedagogickou činností, včetně dohledu nad žáky.
  • Příprava zpráv, hodnocení žáků a jejich klasifikace; vedení ročníkových a závěrečných prací žáků, vedení evidence o pedagogické činnosti a o výsledcích žáků.
  • Komplexní vzdělávací a výchovná činnost, popř. specializovaná metodologická činnost v oblasti pedagogiky a psychologie.

Kód ISCO

2320

Více informací

https://nsp.cz/jednotka-prace/ucitel-odbornych-predmetu-0066

Učitel odborných předmětů SŠ zemědělství a lesy

Odborný směr

Věda, vzdělávání, sport

Charakteristika

Jednotka práce bude aktualizována v souladu s platnou legislativou v průběhu roku 2013 – 2014. Učitel odborných předmětů střední školy provádí vzdělávací a výchovnou činnost při vyučování odborných předmětů v oboru vzdělání Zemědělství a lesnictví, směřující k získávání vědomostí a dovedností žáků na střední škole, popřípadě ve třídách a na středních školách zřízených pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami.

Pracovní činnosti

  • Vzdělávání a výchova zaměřená na získávání vědomostí a dovedností žáků v odborných vyučovacích předmětech střední školy s odborným zaměřením na skupinu oborů vzdělání Zemědělství a lesnictví v rámci školního vzdělávacího programu, na jehož tvorbě se podílí.
  • Tvorba a průběžná aktualizace pedagogické dokumentace nebo tvorba a aktualizace individuálních vzdělávacích plánů pro střední školu.
  • Studium nových poznatků v oboru a jejich aplikace do vzdělávání v rámci školního vzdělávacího programu, popř. do individuálních vzdělávacích plánů.
  • Vzdělávání formou speciální pedagogiky, které odpovídá úrovni znevýhodnění žáka s využitím speciálních metod, postupů, forem vzdělávání, učebních pomůcek, speciálních učebnic a didaktických materiálů, kompenzačních pomůcek.
  • Vzdělávání nadaných žáků, podněcování osobního vývoje žáků, diskutování o jejich pokrocích s rodiči (zákonnými zástupci) a třídním učitelem a poskytování konzultací žákům.
  • Hodnocení účinnosti vzdělávací a výchovné činnosti a nových vyučovacích postupů ve vzdělávání, plnění prací a úkolů souvisejících s přímou pedagogickou činností, včetně dohledu nad žáky.
  • Příprava zpráv, hodnocení žáků a jejich klasifikace; vedení ročníkových a závěrečných prací žáků, vedení evidence o pedagogické činnosti a o výsledcích žáků.
  • Komplexní vzdělávací a výchovná činnost, popř. specializovaná metodologická činnost v oblasti pedagogiky a psychologie.

Kód ISCO

2320

Více informací

https://nsp.cz/jednotka-prace/ucitel-odbornych-predmetu-b0fd

Učitel odborných předmětů SŠ textilní

Odborný směr

Věda, vzdělávání, sport

Charakteristika

Jednotka práce bude aktualizována v souladu s platnou legislativou v průběhu roku 2013 – 2014. Učitel odborných předmětů střední školy provádí vzdělávací a výchovnou činnost při vyučování odborných předmětů v oboru vzdělání Textilní výroba a oděvnictví, směřující k získávání vědomostí a dovedností žáků na střední škole, popřípadě ve třídách a na středních školách zřízených pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami.

Pracovní činnosti

  • Vzdělávání a výchova zaměřená na získávání vědomostí a dovedností žáků v odborných vyučovacích předmětech střední školy s odborným zaměřením na skupinu oborů vzdělání Textilní výroba a oděvnictví v rámci školního vzdělávacího programu, na jehož tvorbě se podílí.
  • Tvorba a průběžná aktualizace pedagogické dokumentace nebo tvorba a aktualizace individuálních vzdělávacích plánů pro střední školu.
  • Studium nových poznatků v oboru a jejich aplikace do vzdělávání v rámci školního vzdělávacího programu, popř. do individuálních vzdělávacích plánů.
  • Vzdělávání formou speciální pedagogiky, které odpovídá úrovni znevýhodnění žáka s využitím speciálních metod, postupů, forem vzdělávání, učebních pomůcek, speciálních učebnic a didaktických materiálů, kompenzačních pomůcek.
  • Vzdělávání nadaných žáků, podněcování osobního vývoje žáků, diskutování o jejich pokrocích s rodiči (zákonnými zástupci) a třídním učitelem a poskytování konzultací žákům.
  • Hodnocení účinnosti vzdělávací a výchovné činnosti a nových vyučovacích postupů ve vzdělávání, plnění prací a úkolů souvisejících s přímou pedagogickou činností, včetně dohledu nad žáky.
  • Příprava zpráv, hodnocení žáků a jejich klasifikace; vedení ročníkových a závěrečných prací žáků, vedení evidence o pedagogické činnosti a o výsledcích žáků.
  • Komplexní vzdělávací a výchovná činnost, popř. specializovaná metodologická činnost v oblasti pedagogiky a psychologie.

Kód ISCO

2320

Více informací

https://nsp.cz/jednotka-prace/ucitel-odbornych-predmetu-d859

Učitel odborných předmětů SŠ obuvnictví

Odborný směr

Věda, vzdělávání, sport

Charakteristika

Jednotka práce bude aktualizována v souladu s platnou legislativou v průběhu roku 2013 – 2014. Učitel odborných předmětů střední školy provádí vzdělávací a výchovnou činnost při vyučování odborných předmětů v oboru vzdělání Kožedělná a obuvnická výroba, směřující k získávání vědomostí a dovedností žáků na střední škole, popřípadě ve třídách a na středních školách zřízených pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami.

Pracovní činnosti

  • Vzdělávání a výchova zaměřená na získávání vědomostí a dovedností žáků v odborných vyučovacích předmětech střední školy s odborným zaměřením na skupinu oborů vzdělání Kožedělná a obuvnická výroba v rámci školního vzdělávacího programu, na jehož tvorbě se podílí.
  • Tvorba a průběžná aktualizace pedagogické dokumentace nebo tvorba a aktualizace individuálních vzdělávacích plánů pro střední školu.
  • Studium nových poznatků v oboru a jejich aplikace do vzdělávání v rámci školního vzdělávacího programu, popř. do individuálních vzdělávacích plánů.
  • Vzdělávání formou speciální pedagogiky, které odpovídá úrovni znevýhodnění žáka s využitím speciálních metod, postupů, forem vzdělávání, učebních pomůcek, speciálních učebnic a didaktických materiálů, kompenzačních pomůcek.
  • Vzdělávání nadaných žáků, podněcování osobního vývoje žáků, diskutování o jejich pokrocích s rodiči (zákonnými zástupci) a třídním učitelem a poskytování konzultací žákům.
  • Hodnocení účinnosti vzdělávací a výchovné činnosti a nových vyučovacích postupů ve vzdělávání, plnění prací a úkolů souvisejících s přímou pedagogickou činností, včetně dohledu nad žáky.
  • Příprava zpráv, hodnocení žáků a jejich klasifikace; vedení ročníkových a závěrečných prací žáků, vedení evidence o pedagogické činnosti a o výsledcích žáků.
  • Komplexní vzdělávací a výchovná činnost, popř. specializovaná metodologická činnost v oblasti pedagogiky a psychologie.

Kód ISCO

2320

Více informací

https://nsp.cz/jednotka-prace/ucitel-odbornych-predmetu-fea2

Učitel praktického vyučování SŠ stavebnictví

Odborný směr

Věda, vzdělávání, sport

Charakteristika

Jednotka práce bude aktualizována v souladu s platnou legislativou v průběhu roku 2013 – 2014. Učitel praktického vyučování střední školy provádí vzdělávací a výchovnou činnost v praktickém vyučování žáků střední školy v oboru vzdělání Stavebnictví, geodézie a kartografie.

Pracovní činnosti

  • Vzdělávání a výchova zaměřená na získávání vědomostí a dovedností žáků v praktickém vyučování v předmětech, jejichž obsahovou náplní je výcvik praktických dovedností, cvičení, učební praxe, odborná praxe a výuka pracovních technologií žáků s odborným zaměřením na skupinu oborů vzdělání Stavebnictví, geodézie a kartografie, poskytujících střední vzdělání s maturitní zkouškou v rámci školního vzdělávacího programu střední školy.
  • Studium nových poznatků v oboru a jejich následná aplikace do vzdělávacích a výcvikových programů, popřípadě do individuálních vzdělávacích plánů.
  • Hodnocení účinnosti vzdělávací a výchovné činnosti a nových výukových postupů ve vzdělávání.
  • Příprava a zadávaní úkolů, cvičení a zkoušení s cílem cvičit žáky, vyhodnocování jejich znalostí a pokroku v rámci praktického vyučování, tvorba textových a jiných podpůrných učebních materiálů a pomůcek.
  • Provádění pedagogického poradenství v oblasti praktického vyučování.
  • Podněcování osobního vývoje žáků a diskutování o jejich pokrocích s rodiči a třídním učitelem a poskytování konzultací žákům, vykonávání úkolů a prací souvisejících s přímou pedagogickou činností, včetně dohledu nad žáky.
  • Příprava zpráv, hodnocení žáků a jejich klasifikace; konání porad s učiteli a schůzek s rodiči.
  • Vedení evidence o pedagogické činnosti a o výsledcích žáků.
  • Vedení praktického vyučování, vedení ročníkových a závěrečných prací žáků.
  • Spolupráce s firmami, organizacemi a institucemi při realizaci praktického vyučování.
  • Komplexní koordinace vzdělávání v praktickém vyučování se znalostmi a dovednostmi z jiných oborů vzdělání, popř. tvorba koncepcí rozvoje oboru středního vzdělání s výučním listem nebo skupiny příbuzných oborů.

Kód ISCO

2320

Více informací

https://nsp.cz/jednotka-prace/ucitel-praktickeho-vyucov-d38f

Pracovník ekologické výchovy

Odborný směr

Životní prostředí a nakládání s odpady

Charakteristika

Pracovník ekologické výchovy interpretuje poznatky ekologie a dalších oborů v širším pojetí a vede při svých programech jednotlivce i skupiny k odpovědnému vztahu k přírodě a životnímu prostředí a nakládání s přírodními zdroji.

Pracovní činnosti

  • Interpretace ekologie a environmentalistiky v širším slova smyslu různým cílovým skupinám.
  • Vedení tematických přednášek a exkurzí do přírody.
  • Sestavování a realizace výukových programů doplňující formální, neformální a informální vzdělávání v oblasti životního prostředí.
  • Rozvíjení vnímavosti a ochoty veřejnosti pomáhat chránit životní prostředí.
  • Poskytování odborných informací o ochraně životního prostředí veřejnosti.
  • Podpora zdravého místního patriotizmu.
  • Realizace aktivit k uvědomění si kladného vztahu k přírodním zdrojům a k jejich rozvoji.
  • Zjišťování možností externího finančního zajištění.
  • Příprava podkladů ke grantovým žádostem z oblasti výchovy a vzdělávání.

Kód ISCO

2320

Více informací

https://nsp.cz/jednotka-prace/pracovnik-ekologicke-vych

Učitel praktického vyučování SŠ dřevařské

Odborný směr

Věda, vzdělávání, sport

Charakteristika

Jednotka práce bude aktualizována v souladu s platnou legislativou v průběhu roku 2013 – 2014. Učitel praktického vyučování střední školy provádí vzdělávací a výchovnou činnost v praktickém vyučování žáků střední školy v oboru vzdělání Zpracování dřeva a výroba hudebních nástrojů.

Pracovní činnosti

  • Vzdělávání a výchova zaměřená na získávání vědomostí a dovedností žáků v praktickém vyučování v předmětech, jejichž obsahovou náplní je výcvik praktických dovedností, cvičení, učební praxe, odborná praxe a výuka pracovních technologií žáků s odborným zaměřením na skupinu oborů vzdělání Zpracování dřeva a výroba hudebních nástrojů, poskytujících střední vzdělání s maturitní zkouškou v rámci školního vzdělávacího programu střední školy.
  • Studium nových poznatků v oboru a jejich následná aplikace do vzdělávacích a výcvikových programů, popřípadě do individuálních vzdělávacích plánů.
  • Hodnocení účinnosti vzdělávací a výchovné činnosti a nových výukových postupů ve vzdělávání.
  • Příprava a zadávaní úkolů, cvičení a zkoušení s cílem cvičit žáky, vyhodnocování jejich znalostí a pokroku v rámci praktického vyučování, tvorba textových a jiných podpůrných učebních materiálů a pomůcek.
  • Provádění pedagogického poradenství v oblasti praktického vyučování.
  • Podněcování osobního vývoje žáků a diskutování o jejich pokrocích s rodiči a třídním učitelem a poskytování konzultací žákům, vykonávání úkolů a prací souvisejících s přímou pedagogickou činností, včetně dohledu nad žáky.
  • Příprava zpráv, hodnocení žáků a jejich klasifikace; konání porad s učiteli a schůzek s rodiči.
  • Vedení evidence o pedagogické činnosti a o výsledcích žáků.
  • Vedení praktického vyučování, vedení ročníkových a závěrečných prací žáků.
  • Spolupráce s firmami, organizacemi a institucemi při realizaci praktického vyučování.
  • Komplexní koordinace vzdělávání v praktickém vyučování se znalostmi a dovednostmi z jiných oborů vzdělání, popř. tvorba koncepcí rozvoje oboru středního vzdělání s výučním listem nebo skupiny příbuzných oborů.

Kód ISCO

2320

Více informací

https://nsp.cz/jednotka-prace/ucitel-praktickeho-vyucov-4e63

Učitel odborných předmětů SŠ elektrotechnika

Odborný směr

Věda, vzdělávání, sport

Charakteristika

Jednotka práce bude aktualizována v souladu s platnou legislativou v průběhu roku 2013 – 2014. Učitel odborných předmětů střední školy provádí vzdělávací a výchovnou činnost při vyučování odborných předmětů v oboru vzdělání Elektrotechnika, směřující k získávání vědomostí a dovedností žáků na střední škole, popřípadě ve třídách a na středních školách zřízených pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami.

Pracovní činnosti

  • Vzdělávání a výchova zaměřená na získávání vědomostí a dovedností žáků v odborných vyučovacích předmětech střední školy s odborným zaměřením na skupinu oborů vzdělání Elektrotechnika v rámci školního vzdělávacího programu, na jehož tvorbě se podílí.
  • Tvorba a průběžná aktualizace pedagogické dokumentace nebo tvorba a aktualizace individuálních vzdělávacích plánů pro střední školu.
  • Studium nových poznatků v oboru a jejich aplikace do vzdělávání v rámci školního vzdělávacího programu, popř. do individuálních vzdělávacích plánů.
  • Vzdělávání formou speciální pedagogiky, které odpovídá úrovni znevýhodnění žáka s využitím speciálních metod, postupů, forem vzdělávání, učebních pomůcek, speciálních učebnic a didaktických materiálů, kompenzačních pomůcek.
  • Vzdělávání nadaných žáků, podněcování osobního vývoje žáků, diskutování o jejich pokrocích s rodiči (zákonnými zástupci) a třídním učitelem a poskytování konzultací žákům.
  • Hodnocení účinnosti vzdělávací a výchovné činnosti a nových vyučovacích postupů ve vzdělávání, plnění prací a úkolů souvisejících s přímou pedagogickou činností, včetně dohledu nad žáky.
  • Příprava zpráv, hodnocení žáků a jejich klasifikace; vedení ročníkových a závěrečných prací žáků, vedení evidence o pedagogické činnosti a o výsledcích žáků.
  • Komplexní vzdělávací a výchovná činnost, popř. specializovaná metodologická činnost v oblasti pedagogiky a psychologie.
  • Vedení absolventských prací a jejich oponentura, vedení seminářů a cvičení, vedení evidence o pedagogické činnosti a o výsledcích studentů.

Kód ISCO

2320

Více informací

https://nsp.cz/jednotka-prace/ucitel-odbornych-predmetu-7fa3

Učitel praktického vyučování SŠ zemědělství a lesy

Odborný směr

Věda, vzdělávání, sport

Charakteristika

Jednotka práce bude aktualizována v souladu s platnou legislativou v průběhu roku 2013 – 2014. Učitel praktického vyučování střední školy provádí vzdělávací a výchovnou činnost v praktickém vyučování žáků střední školy v oboru vzdělání Zemědělství a lesnictví.

Pracovní činnosti

  • Vzdělávání a výchova zaměřená na získávání vědomostí a dovedností žáků v praktickém vyučování v předmětech, jejichž obsahovou náplní je výcvik praktických dovedností, cvičení, učební praxe, odborná praxe a výuka pracovních technologií žáků s odborným zaměřením na skupinu oborů vzdělání Zemědělství a lesnictví, poskytujících střední vzdělání s maturitní zkouškou v rámci školního vzdělávacího programu střední školy.
  • Studium nových poznatků v oboru a jejich následná aplikace do vzdělávacích a výcvikových programů, popřípadě do individuálních vzdělávacích plánů.
  • Hodnocení účinnosti vzdělávací a výchovné činnosti a nových výukových postupů ve vzdělávání.
  • Příprava a zadávaní úkolů, cvičení a zkoušení s cílem cvičit žáky, vyhodnocování jejich znalostí a pokroku v rámci praktického vyučování, tvorba textových a jiných podpůrných učebních materiálů a pomůcek.
  • Provádění pedagogického poradenství v oblasti praktického vyučování.
  • Podněcování osobního vývoje žáků a diskutování o jejich pokrocích s rodiči a třídním učitelem a poskytování konzultací žákům, vykonávání úkolů a prací souvisejících s přímou pedagogickou činností, včetně dohledu nad žáky.
  • Příprava zpráv, hodnocení žáků a jejich klasifikace; konání porad s učiteli a schůzek s rodiči.
  • Vedení evidence o pedagogické činnosti a o výsledcích žáků.
  • Vedení praktického vyučování, vedení ročníkových a závěrečných prací žáků.
  • Spolupráce s firmami, organizacemi a institucemi při realizaci praktického vyučování.
  • Komplexní koordinace vzdělávání v praktickém vyučování se znalostmi a dovednostmi z jiných oborů vzdělání, popř. tvorba koncepcí rozvoje oboru středního vzdělání s výučním listem nebo skupiny příbuzných oborů.

Kód ISCO

2320

Více informací

https://nsp.cz/jednotka-prace/ucitel-praktickeho-vyucov-f3af

Učitel odborného výcviku SŠ strojírenství

Odborný směr

Věda, vzdělávání, sport

Charakteristika

Jednotka práce bude aktualizována v souladu s platnou legislativou v průběhu roku 2013 – 2014. Učitel odborného výcviku střední školy provádí vzdělávací a výchovnou činnost při vyučování žáků střední školy v odborném výcviku v oboru vzdělání Strojírenství a strojírenská výroba.

Pracovní činnosti

  • Vzdělávání a výchova zaměřená na získávání vědomostí a dovedností žáků v odborném výcviku, který spočívá v osvojování a procvičování základních dovedností, činností a návyků, ve zhotovení výrobků, ve výkonu služeb nebo ve výkonu prací, které mají materiální hodnotu, s odborným zaměřením na skupinu oborů vzdělání Strojírenství a strojírenská výroba, poskytujících střední vzdělání s výučním listem nebo střední vzdělání s maturitní zkouškou v rámci školního vzdělávacího programu střední školy s příslušným odborným zaměřením.
  • Studium nových poznatků v oboru a jejich následná aplikace do vzdělávacích a výcvikových programů v rámci školního vzdělávacího programu, popřípadě do individuálních vzdělávacích plánů.
  • Hodnocení účinnosti vzdělávací a výchovné činnosti a nových výukových postupů ve vzdělávání.
  • Příprava a zadávaní úkolů, cvičení a zkoušení s cílem cvičit žáky, vyhodnocovat jejich znalosti a pokrok v rámci odborného výcviku, tvorba textových a jiných podpůrných učebních materiálů a pomůcek.
  • Provádění pedagogického poradenství v oblasti odborného výcviku, podněcování osobního vývoje žáků a diskutování o jejich pokrocích s rodiči a třídním učitelem a poskytování konzultací žákům, vykonávání úkolů a prací souvisejících s přímou pedagogickou činností, včetně dohledu nad žáky při odborném výcviku.
  • Příprava zpráv, hodnocení žáků a jejich klasifikace; konání porad s učiteli a schůzek s rodiči.
  • Vedení evidence o pedagogické činnosti a o výsledcích žáků.
  • Vedení odborného výcviku, vedení ročníkových a závěrečných prací žáků.
  • Spolupráce s firmami, organizacemi a institucemi při realizaci odborného výcviku.
  • Komplexní koordinace vzdělávání v odborném výcviku se znalostmi a dovednostmi z jiných oborů vzdělání, popř. tvorba koncepcí rozvoje oboru středního vzdělání s výučním listem nebo skupiny příbuzných oborů.

Kód ISCO

2320

Více informací

https://nsp.cz/jednotka-prace/ucitel-odborneho-vycviku-4826

Lektor dalšího vzdělávání

Odborný směr

Věda, vzdělávání, sport

Charakteristika

Lektor dalšího vzdělávání řídí a realizuje výukový proces v dalším vzdělávání.

Pracovní činnosti

  • Spolupráce s koordinátory a projektanty kurzu při určování a konkretizaci obsahu a struktury kurzu.
  • Rozpracování cílů a obsahu kurzu včetně požadovaných kompetencí do detailního plánu a rozvrhu vzdělávání.
  • Volba a příprava a využití didaktické techniky, učebních textů a dalších učebních pomůcek.
  • Zpracování vlastních učebních nebo podpůrných textů.
  • Příprava a sestavování prezentací.
  • Příprava scénářů a materiálně technického zajištění modelových situací a dalších činností.
  • Navazování vztahu s účastníky dalšího vzdělávání a dohody pravidel a průběhu vzdělávání.
  • Motivování účastníků vzdělávacího programu.
  • Vstupní hodnocení kompetencí a dalších charakteristik účastníků kurzu.
  • Prezentace učiva s přizpůsobením účastníkům kurzů.
  • Vedení a řízení tréninku a procvičování dovedností a kompetencí, vč. využití didaktické techniky.
  • Vedení a řízení modelových situací a dalších činnosti účastníků, vč. využití didaktické techniky.
  • Vedení a řízení diskuzí, vč. využití didaktické techniky.
  • Ověřování znalostí, dovedností a kompetencí účastníků.
  • Hodnocení účinnosti vzdělávání a tréninku.
  • Poskytování individuálních konzultací.
  • Zadávání a hodnocení samostatných a skupinových prací účastníků.
  • Vedení dokumentace kurzu.
  • Instruktáže účastníků vzdělávacího programu o BOZP a PO.

Kód ISCO

2320

Více informací

https://nsp.cz/jednotka-prace/lektor-dalsiho-vzdelavani

Učitel odborných předmětů SŠ dřevařské

Odborný směr

Věda, vzdělávání, sport

Charakteristika

Jednotka práce bude aktualizována v souladu s platnou legislativou v průběhu roku 2013 – 2014. Učitel odborných předmětů střední školy provádí vzdělávací a výchovnou činnost při vyučování odborných předmětů v oboru vzdělání Zpracování dřeva a výroba hudebních nástrojů, směřující k získávání vědomostí a dovedností žáků na střední škole, popřípadě ve třídách a na středních školách zřízených pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami.

Pracovní činnosti

  • Vzdělávání a výchova zaměřená na získávání vědomostí a dovedností žáků v odborných vyučovacích předmětech střední školy s odborným zaměřením na skupinu oborů vzdělání Zpracování dřeva a výroba hudebních nástrojů v rámci školního vzdělávacího programu, na jehož tvorbě se podílí.
  • Tvorba a průběžná aktualizace pedagogické dokumentace nebo tvorba a aktualizace individuálních vzdělávacích plánů pro střední školu.
  • Studium nových poznatků v oboru a jejich aplikace do vzdělávání v rámci školního vzdělávacího programu, popř. do individuálních vzdělávacích plánů.
  • Vzdělávání formou speciální pedagogiky, které odpovídá úrovni znevýhodnění žáka s využitím speciálních metod, postupů, forem vzdělávání, učebních pomůcek, speciálních učebnic a didaktických materiálů, kompenzačních pomůcek.
  • Vzdělávání nadaných žáků, podněcování osobního vývoje žáků, diskutování o jejich pokrocích s rodiči (zákonnými zástupci) a třídním učitelem a poskytování konzultací žákům.
  • Hodnocení účinnosti vzdělávací a výchovné činnosti a nových vyučovacích postupů ve vzdělávání, plnění prací a úkolů souvisejících s přímou pedagogickou činností, včetně dohledu nad žáky.
  • Příprava zpráv, hodnocení žáků a jejich klasifikace; vedení ročníkových a závěrečných prací žáků, vedení evidence o pedagogické činnosti a o výsledcích žáků.
  • Komplexní vzdělávací a výchovná činnost, popř. specializovaná metodologická činnost v oblasti pedagogiky a psychologie.

Kód ISCO

2320

Více informací

https://nsp.cz/jednotka-prace/ucitel-odbornych-predmetu-bfba

Učitel odborného výcviku SŠ elektrotechnika

Odborný směr

Věda, vzdělávání, sport

Charakteristika

Jednotka práce bude aktualizována v souladu s platnou legislativou v průběhu roku 2013 – 2014. Učitel odborného výcviku střední školy provádí vzdělávací a výchovnou činnost při vyučování žáků střední školy v odborném výcviku v oboru vzdělání Elektrotechnika.

Pracovní činnosti

  • Vzdělávání a výchova zaměřená na získávání vědomostí a dovedností žáků v odborném výcviku, který spočívá v osvojování a procvičování základních dovedností, činností a návyků, ve zhotovení výrobků, ve výkonu služeb nebo ve výkonu prací, které mají materiální hodnotu, s odborným zaměřením na skupinu oborů vzdělání Elektrotechnika, poskytujících střední vzdělání s výučním listem nebo střední vzdělání s maturitní zkouškou v rámci školního vzdělávacího programu střední školy s příslušným odborným zaměřením.
  • Studium nových poznatků v oboru a jejich následná aplikace do vzdělávacích a výcvikových programů v rámci školního vzdělávacího programu, popřípadě do individuálních vzdělávacích plánů.
  • Hodnocení účinnosti vzdělávací a výchovné činnosti a nových výukových postupů ve vzdělávání.
  • Příprava a zadávaní úkolů, cvičení a zkoušení s cílem cvičit žáky, vyhodnocovat jejich znalosti a pokrok v rámci odborného výcviku, tvorba textových a jiných podpůrných učebních materiálů a pomůcek.
  • Provádění pedagogického poradenství v oblasti odborného výcviku, podněcování osobního vývoje žáků a diskutování o jejich pokrocích s rodiči a třídním učitelem a poskytování konzultací žákům, vykonávání úkolů a prací souvisejících s přímou pedagogickou činností, včetně dohledu nad žáky při odborném výcviku.
  • Příprava zpráv, hodnocení žáků a jejich klasifikace; konání porad s učiteli a schůzek s rodiči.
  • Vedení evidence o pedagogické činnosti a o výsledcích žáků.
  • Vedení odborného výcviku, vedení ročníkových a závěrečných prací žáků.
  • Spolupráce s firmami, organizacemi a institucemi při realizaci odborného výcviku.
  • Komplexní koordinace vzdělávání v odborném výcviku se znalostmi a dovednostmi z jiných oborů vzdělání, popř. tvorba koncepcí rozvoje oboru středního vzdělání s výučním listem nebo skupiny příbuzných oborů.

Kód ISCO

2320

Více informací

https://nsp.cz/jednotka-prace/ucitel-odborneho-vycviku-

Učitel praktického vyučování SŠ potravinářství

Odborný směr

Věda, vzdělávání, sport

Charakteristika

Jednotka práce bude aktualizována v souladu s platnou legislativou v průběhu roku 2013 – 2014. Učitel praktického vyučování střední školy provádí vzdělávací a výchovnou činnost v praktickém vyučování žáků střední školy v oboru vzdělání Potravinářství a potravinářská chemie.

Pracovní činnosti

  • Vzdělávání a výchova zaměřená na získávání vědomostí a dovedností žáků v praktickém vyučování v předmětech, jejichž obsahovou náplní je výcvik praktických dovedností, cvičení, učební praxe, odborná praxe a výuka pracovních technologií žáků s odborným zaměřením na skupinu oborů vzdělání Potravinářství a potravinářská chemie, poskytujících střední vzdělání s maturitní zkouškou v rámci školního vzdělávacího programu střední školy.
  • Studium nových poznatků v oboru a jejich následná aplikace do vzdělávacích a výcvikových programů, popřípadě do individuálních vzdělávacích plánů.
  • Hodnocení účinnosti vzdělávací a výchovné činnosti a nových výukových postupů ve vzdělávání.
  • Příprava a zadávaní úkolů, cvičení a zkoušení s cílem cvičit žáky, vyhodnocování jejich znalostí a pokroku v rámci praktického vyučování, tvorba textových a jiných podpůrných učebních materiálů a pomůcek.
  • Provádění pedagogického poradenství v oblasti praktického vyučování.
  • Podněcování osobního vývoje žáků a diskutování o jejich pokrocích s rodiči a třídním učitelem a poskytování konzultací žákům, vykonávání úkolů a prací souvisejících s přímou pedagogickou činností, včetně dohledu nad žáky.
  • Příprava zpráv, hodnocení žáků a jejich klasifikace; konání porad s učiteli a schůzek s rodiči.
  • Vedení evidence o pedagogické činnosti a o výsledcích žáků.
  • Vedení praktického vyučování, vedení ročníkových a závěrečných prací žáků.
  • Spolupráce s firmami, organizacemi a institucemi při realizaci praktického vyučování.
  • Komplexní koordinace vzdělávání v praktickém vyučování se znalostmi a dovednostmi z jiných oborů vzdělání, popř. tvorba koncepcí rozvoje oboru středního vzdělání s výučním listem nebo skupiny příbuzných oborů.

Kód ISCO

2320

Více informací

https://nsp.cz/jednotka-prace/ucitel-praktickeho-vyucov

Učitel odborného výcviku SŠ potravinářství

Odborný směr

Věda, vzdělávání, sport

Charakteristika

Jednotka práce bude aktualizována v souladu s platnou legislativou v průběhu roku 2013 – 2014. Učitel odborného výcviku střední školy provádí vzdělávací a výchovnou činnost při vyučování žáků střední školy v odborném výcviku v oboru vzdělání Potravinářství a potravinářská chemie.

Pracovní činnosti

  • Vzdělávání a výchova zaměřená na získávání vědomostí a dovedností žáků v odborném výcviku, který spočívá v osvojování a procvičování základních dovedností, činností a návyků, ve zhotovení výrobků, ve výkonu služeb nebo ve výkonu prací, které mají materiální hodnotu, s odborným zaměřením na skupinu oborů vzdělání Potravinářství a potravinářská chemie, poskytujících střední vzdělání s výučním listem nebo střední vzdělání s maturitní zkouškou v rámci školního vzdělávacího programu střední školy s příslušným odborným zaměřením.
  • Studium nových poznatků v oboru a jejich následná aplikace do vzdělávacích a výcvikových programů v rámci školního vzdělávacího programu, popřípadě do individuálních vzdělávacích plánů.
  • Hodnocení účinnosti vzdělávací a výchovné činnosti a nových výukových postupů ve vzdělávání.
  • Příprava a zadávaní úkolů, cvičení a zkoušení s cílem cvičit žáky, vyhodnocovat jejich znalosti a pokrok v rámci odborného výcviku, tvorba textových a jiných podpůrných učebních materiálů a pomůcek.
  • Provádění pedagogického poradenství v oblasti odborného výcviku, podněcování osobního vývoje žáků a diskutování o jejich pokrocích s rodiči a třídním učitelem a poskytování konzultací žákům, vykonávání úkolů a prací souvisejících s přímou pedagogickou činností, včetně dohledu nad žáky při odborném výcviku.
  • Příprava zpráv, hodnocení žáků a jejich klasifikace; konání porad s učiteli a schůzek s rodiči.
  • Vedení evidence o pedagogické činnosti a o výsledcích žáků.
  • Vedení odborného výcviku, vedení ročníkových a závěrečných prací žáků.
  • Spolupráce s firmami, organizacemi a institucemi při realizaci odborného výcviku.
  • Komplexní koordinace vzdělávání v odborném výcviku se znalostmi a dovednostmi z jiných oborů vzdělání, popř. tvorba koncepcí rozvoje oboru středního vzdělání s výučním listem nebo skupiny příbuzných oborů.

Kód ISCO

2320

Více informací

https://nsp.cz/jednotka-prace/ucitel-odborneho-vycviku-7f1a

Učitel praktického vyučování SŠ elektrotechnika

Odborný směr

Věda, vzdělávání, sport

Charakteristika

Jednotka práce bude aktualizována v souladu s platnou legislativou v průběhu roku 2013 – 2014. Učitel praktického vyučování střední školy provádí vzdělávací a výchovnou činnost v praktickém vyučování žáků střední školy v oboru vzdělání Elektrotechnika.

Pracovní činnosti

  • Vzdělávání a výchova zaměřená na získávání vědomostí a dovedností žáků v praktickém vyučování v předmětech, jejichž obsahovou náplní je výcvik praktických dovedností, cvičení, učební praxe, odborná praxe a výuka pracovních technologií žáků s odborným zaměřením na skupinu oborů vzdělání Elektrotechnika, poskytujících střední vzdělání s maturitní zkouškou v rámci školního vzdělávacího programu střední školy.
  • Studium nových poznatků v oboru a jejich následná aplikace do vzdělávacích a výcvikových programů, popřípadě do individuálních vzdělávacích plánů.
  • Hodnocení účinnosti vzdělávací a výchovné činnosti a nových výukových postupů ve vzdělávání.
  • Příprava a zadávaní úkolů, cvičení a zkoušení s cílem cvičit žáky, vyhodnocování jejich znalostí a pokroku v rámci praktického vyučování, tvorba textových a jiných podpůrných učebních materiálů a pomůcek.
  • Provádění pedagogického poradenství v oblasti praktického vyučování.
  • Podněcování osobního vývoje žáků a diskutování o jejich pokrocích s rodiči a třídním učitelem a poskytování konzultací žákům, vykonávání úkolů a prací souvisejících s přímou pedagogickou činností, včetně dohledu nad žáky.
  • Příprava zpráv, hodnocení žáků a jejich klasifikace; konání porad s učiteli a schůzek s rodiči.
  • Vedení evidence o pedagogické činnosti a o výsledcích žáků.
  • Vedení praktického vyučování, vedení ročníkových a závěrečných prací žáků.
  • Spolupráce s firmami, organizacemi a institucemi při realizaci praktického vyučování.
  • Komplexní koordinace vzdělávání v praktickém vyučování se znalostmi a dovednostmi z jiných oborů vzdělání, popř. tvorba koncepcí rozvoje oboru středního vzdělání s výučním listem nebo skupiny příbuzných oborů.

Kód ISCO

2320

Více informací

https://nsp.cz/jednotka-prace/ucitel-praktickeho-vyucov-3d21

Učitel praktického vyučování SŠ obuvnictví

Odborný směr

Věda, vzdělávání, sport

Charakteristika

Jednotka práce bude aktualizována v souladu s platnou legislativou v průběhu roku 2013 – 2014. Učitel praktického vyučování střední školy provádí vzdělávací a výchovnou činnost v praktickém vyučování žáků střední školy v oboru vzdělání Kožedělná a obuvnická výroba.

Pracovní činnosti

  • Vzdělávání a výchova zaměřená na získávání vědomostí a dovedností žáků v praktickém vyučování v předmětech, jejichž obsahovou náplní je výcvik praktických dovedností, cvičení, učební praxe, odborná praxe a výuka pracovních technologií žáků s odborným zaměřením na skupinu oborů vzdělání Kožedělná a obuvnická výroba, poskytujících střední vzdělání s maturitní zkouškou v rámci školního vzdělávacího programu střední školy.
  • Studium nových poznatků v oboru a jejich následná aplikace do vzdělávacích a výcvikových programů, popřípadě do individuálních vzdělávacích plánů.
  • Hodnocení účinnosti vzdělávací a výchovné činnosti a nových výukových postupů ve vzdělávání.
  • Příprava a zadávaní úkolů, cvičení a zkoušení s cílem cvičit žáky, vyhodnocování jejich znalostí a pokroku v rámci praktického vyučování, tvorba textových a jiných podpůrných učebních materiálů a pomůcek.
  • Provádění pedagogického poradenství v oblasti praktického vyučování.
  • Podněcování osobního vývoje žáků a diskutování o jejich pokrocích s rodiči a třídním učitelem a poskytování konzultací žákům, vykonávání úkolů a prací souvisejících s přímou pedagogickou činností, včetně dohledu nad žáky.
  • Příprava zpráv, hodnocení žáků a jejich klasifikace; konání porad s učiteli a schůzek s rodiči.
  • Vedení evidence o pedagogické činnosti a o výsledcích žáků.
  • Vedení praktického vyučování, vedení ročníkových a závěrečných prací žáků.
  • Spolupráce s firmami, organizacemi a institucemi při realizaci praktického vyučování.
  • Komplexní koordinace vzdělávání v praktickém vyučování se znalostmi a dovednostmi z jiných oborů vzdělání, popř. tvorba koncepcí rozvoje oboru středního vzdělání s výučním listem nebo skupiny příbuzných oborů.

Kód ISCO

2320

Více informací

https://nsp.cz/jednotka-prace/ucitel-praktickeho-vyucov-d348

Učitel odborných předmětů SŠ stavebnictví

Odborný směr

Věda, vzdělávání, sport

Charakteristika

Jednotka práce bude aktualizována v souladu s platnou legislativou v průběhu roku 2013 – 2014. Učitel odborných předmětů střední školy provádí vzdělávací a výchovnou činnost při vyučování odborných předmětů v oboru vzdělání Stavebnictví, geodézie a kartografie, směřující k získávání vědomostí a dovedností žáků na střední škole, popřípadě ve třídách a na středních školách zřízených pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami.

Pracovní činnosti

  • Vzdělávání a výchova zaměřená na získávání vědomostí a dovedností žáků v odborných vyučovacích předmětech střední školy s odborným zaměřením na skupinu oborů vzdělání Stavebnictví, geodézie a kartografie v rámci školního vzdělávacího programu, na jehož tvorbě se podílí.
  • Tvorba a průběžná aktualizace pedagogické dokumentace nebo tvorba a aktualizace individuálních vzdělávacích plánů pro střední školu.
  • Studium nových poznatků v oboru a jejich aplikace do vzdělávání v rámci školního vzdělávacího programu, popř. do individuálních vzdělávacích plánů.
  • Vzdělávání formou speciální pedagogiky, které odpovídá úrovni znevýhodnění žáka s využitím speciálních metod, postupů, forem vzdělávání, učebních pomůcek, speciálních učebnic a didaktických materiálů, kompenzačních pomůcek.
  • Vzdělávání nadaných žáků, podněcování osobního vývoje žáků, diskutování o jejich pokrocích s rodiči (zákonnými zástupci) a třídním učitelem a poskytování konzultací žákům.
  • Hodnocení účinnosti vzdělávací a výchovné činnosti a nových vyučovacích postupů ve vzdělávání, plnění prací a úkolů souvisejících s přímou pedagogickou činností, včetně dohledu nad žáky.
  • Příprava zpráv, hodnocení žáků a jejich klasifikace; vedení ročníkových a závěrečných prací žáků, vedení evidence o pedagogické činnosti a o výsledcích žáků.
  • Komplexní vzdělávací a výchovná činnost, popř. specializovaná metodologická činnost v oblasti pedagogiky a psychologie.

Kód ISCO

2320

Více informací

https://nsp.cz/jednotka-prace/ucitel-odbornych-predmetu-ddeb

Učitel praktického vyučování SŠ hutnictví

Odborný směr

Věda, vzdělávání, sport

Charakteristika

Jednotka práce bude aktualizována v souladu s platnou legislativou v průběhu roku 2013 – 2014. Učitel praktického vyučování střední školy provádí vzdělávací a výchovnou činnost v praktickém vyučování žáků střední školy v oboru vzdělání Hutnictví a slévárenství.

Pracovní činnosti

  • Vzdělávání a výchova zaměřená na získávání vědomostí a dovedností žáků v praktickém vyučování v předmětech, jejichž obsahovou náplní je výcvik praktických dovedností, cvičení, učební praxe, odborná praxe a výuka pracovních technologií žáků s odborným zaměřením na skupinu oborů vzdělání Hutnictví a slévárenství, poskytujících střední vzdělání s maturitní zkouškou v rámci školního vzdělávacího programu střední školy.
  • Studium nových poznatků v oboru a jejich následná aplikace do vzdělávacích a výcvikových programů, popřípadě do individuálních vzdělávacích plánů.
  • Hodnocení účinnosti vzdělávací a výchovné činnosti a nových výukových postupů ve vzdělávání.
  • Příprava a zadávaní úkolů, cvičení a zkoušení s cílem cvičit žáky, vyhodnocování jejich znalostí a pokroku v rámci praktického vyučování, tvorba textových a jiných podpůrných učebních materiálů a pomůcek.
  • Provádění pedagogického poradenství v oblasti praktického vyučování.
  • Podněcování osobního vývoje žáků a diskutování o jejich pokrocích s rodiči a třídním učitelem a poskytování konzultací žákům, vykonávání úkolů a prací souvisejících s přímou pedagogickou činností, včetně dohledu nad žáky.
  • Příprava zpráv, hodnocení žáků a jejich klasifikace; konání porad s učiteli a schůzek s rodiči.
  • Vedení evidence o pedagogické činnosti a o výsledcích žáků.
  • Vedení praktického vyučování, vedení ročníkových a závěrečných prací žáků.
  • Spolupráce s firmami, organizacemi a institucemi při realizaci praktického vyučování.
  • Komplexní koordinace vzdělávání v praktickém vyučování se znalostmi a dovednostmi z jiných oborů vzdělání, popř. tvorba koncepcí rozvoje oboru středního vzdělání s výučním listem nebo skupiny příbuzných oborů.

Kód ISCO

2320

Více informací

https://nsp.cz/jednotka-prace/ucitel-praktickeho-vyucov-f6d4

Učitel odborných předmětů SŠ strojírenství

Odborný směr

Věda, vzdělávání, sport

Charakteristika

Jednotka práce bude aktualizována v souladu s platnou legislativou v průběhu roku 2013 – 2014. Učitel odborných předmětů střední školy provádí vzdělávací a výchovnou činnost při vyučování odborných předmětů v oboru vzdělání Strojírenství a strojírenská výroba, směřující k získávání vědomostí a dovedností žáků na střední škole, popřípadě ve třídách a na středních školách zřízených pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami.

Pracovní činnosti

  • Vzdělávání a výchova zaměřená na získávání vědomostí a dovedností žáků v odborných vyučovacích předmětech střední školy s odborným zaměřením na skupinu oborů vzdělání Strojírenství a strojírenská výroba v rámci školního vzdělávacího programu, na jehož tvorbě se podílí.
  • Tvorba a průběžná aktualizace pedagogické dokumentace nebo tvorba a aktualizace individuálních vzdělávacích plánů pro střední školu.
  • Studium nových poznatků v oboru a jejich aplikace do vzdělávání v rámci školního vzdělávacího programu, popř. do individuálních vzdělávacích plánů.
  • Vzdělávání formou speciální pedagogiky, které odpovídá úrovni znevýhodnění žáka s využitím speciálních metod, postupů, forem vzdělávání, učebních pomůcek, speciálních učebnic a didaktických materiálů, kompenzačních pomůcek.
  • Vzdělávání nadaných žáků, podněcování osobního vývoje žáků, diskutování o jejich pokrocích s rodiči (zákonnými zástupci) a třídním učitelem a poskytování konzultací žákům.
  • Hodnocení účinnosti vzdělávací a výchovné činnosti a nových vyučovacích postupů ve vzdělávání, plnění prací a úkolů souvisejících s přímou pedagogickou činností, včetně dohledu nad žáky.
  • Příprava zpráv, hodnocení žáků a jejich klasifikace; vedení ročníkových a závěrečných prací žáků, vedení evidence o pedagogické činnosti a o výsledcích žáků.
  • Komplexní vzdělávací a výchovná činnost, popř. specializovaná metodologická činnost v oblasti pedagogiky a psychologie.

Kód ISCO

2320

Více informací

https://nsp.cz/jednotka-prace/ucitel-odbornych-predmetu-a0e5

Metodik v pojišťovnictví

Odborný směr

Bankovnictví, finance a pojišťovnictví

Charakteristika

Metodik v pojišťovnictví zavádí metodiky a pracovní postupy odborných činností pojišťovny, včetně poskytování poradenské a konzultantské činnosti a trenérské činnosti zaměřené na rozvoj měkkých dovedností obchodní služby pojišťovny.

Pracovní činnosti

  • Spolupráce na tvorbě metodických postupů jednotlivých odborných činností pojišťovny.
  • Zavádění metodik v příslušném oboru činnosti.
  • Zajišťování jednotného uplatňování metod a pracovních postupů.
  • Rozhodování v případech nestandardních situací.
  • Provádění kontrolní činnosti.
  • Školicí a trenérská činnost poradců, likvidátorů a ostatních odborných pracovníků v pojišťovnictví.
  • Provádění poradenské a konzultantské činnosti.
  • Vedení příslušné dokumentace.

Kód ISCO

2320

Více informací

https://nsp.cz/jednotka-prace/metodik-v-pojistovnictvi

Učitel odborného výcviku SŠ stavebnictví

Odborný směr

Věda, vzdělávání, sport

Charakteristika

Jednotka práce bude aktualizována v souladu s platnou legislativou v průběhu roku 2013 – 2014. Učitel odborného výcviku střední školy provádí vzdělávací a výchovnou činnost při vyučování žáků střední školy v odborném výcviku v oboru vzdělání Stavebnictví, geodézie a kartografie.

Pracovní činnosti

  • Vzdělávání a výchova zaměřená na získávání vědomostí a dovedností žáků v odborném výcviku, který spočívá v osvojování a procvičování základních dovedností, činností a návyků, ve zhotovení výrobků, ve výkonu služeb nebo ve výkonu prací, které mají materiální hodnotu, s odborným zaměřením na skupinu oborů vzdělání Stavebnictví, geodézie a kartografie, poskytujících střední vzdělání s výučním listem nebo střední vzdělání s maturitní zkouškou v rámci školního vzdělávacího programu střední školy s příslušným odborným zaměřením.
  • Studium nových poznatků v oboru a jejich následná aplikace do vzdělávacích a výcvikových programů v rámci školního vzdělávacího programu, popřípadě do individuálních vzdělávacích plánů.
  • Hodnocení účinnosti vzdělávací a výchovné činnosti a nových výukových postupů ve vzdělávání.
  • Příprava a zadávaní úkolů, cvičení a zkoušení s cílem cvičit žáky, vyhodnocovat jejich znalosti a pokrok v rámci odborného výcviku, tvorba textových a jiných podpůrných učebních materiálů a pomůcek.
  • Provádění pedagogického poradenství v oblasti odborného výcviku, podněcování osobního vývoje žáků a diskutování o jejich pokrocích s rodiči a třídním učitelem a poskytování konzultací žákům, vykonávání úkolů a prací souvisejících s přímou pedagogickou činností, včetně dohledu nad žáky při odborném výcviku.
  • Příprava zpráv, hodnocení žáků a jejich klasifikace; konání porad s učiteli a schůzek s rodiči.
  • Vedení evidence o pedagogické činnosti a o výsledcích žáků.
  • Vedení odborného výcviku, vedení ročníkových a závěrečných prací žáků.
  • Spolupráce s firmami, organizacemi a institucemi při realizaci odborného výcviku.
  • Komplexní koordinace vzdělávání v odborném výcviku se znalostmi a dovednostmi z jiných oborů vzdělání, popř. tvorba koncepcí rozvoje oboru středního vzdělání s výučním listem nebo skupiny příbuzných oborů.

Kód ISCO

2320

Více informací

https://nsp.cz/jednotka-prace/ucitel-odborneho-vycviku-099e

Školitel operátorů zákaznické linky

Odborný směr

Obchod a marketing

Charakteristika

Školitel operátorů zákaznické linky provádí výuku a praktický výcvik v odborných kurzech v příslušném oboru činnosti podle sortimentního zaměření obchodní společnosti a cílových zákazníků.

Pracovní činnosti

  • Příprava náplně a zaměření kurzů a jejich jednotlivých lekcí pro pracovníky konkrétně zaměřené zákaznické linky.
  • Zajišťování textových a jiných podpůrných učebních materiálů a pomůcek.
  • Přednášení učební látky zaměřené na specifika komunikace se zákazníky a řešení obtížných situací.
  • Předvádění ukázek v kurzech praktických dovedností.
  • Provádění praktického výcviku.
  • Studium nových poznatků v oboru a jejich aplikace do výukových programů.
  • Ověřování způsobilosti účastníků kurzu pro poskytování kvalitních služeb zákazníků po telefonu.
  • Spolupráce s vedením vzdělávacího střediska, vnitropodnikovým útvarem vzdělávání.
  • Správa svěřených výukových a technických prostředků.
  • Vedení administrativy a pedagogické dokumentace spojené s výukou a výcvikem.
  • Poskytovaní odborné supervize operátorům přímo na pracovišti.

Kód ISCO

2320

Více informací

https://nsp.cz/jednotka-prace/skolitel-operatoru-zakazn